Thee methode bij het laten kiemen van Irissen

Gestart door Wim Boens, 23 juli 2014, 21:27:02

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Thee als een kiemstarter bij Irissen, mogelijk is er een verband met giberellinezuur, maar zonder de mogelijke kwalijke gevolgen van een te hoge concentratie.

Deze methode lijkt heel goed te werken voor baardirissen...ik ben benieuwd of je zo ook Onco's en Juno's versneld kan doen kiemen. Alles over deze methode kan je hier lezen: http://www.srgc.net/forum/index.php?topic=12088.0
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Eijkelenboom

Dank je Wim voor je attente bericht. Fascinerende lectuur van Lesley.

Als fanatiek zaaier geeft dit weer wat om uit te proberen. Te denken valt aan rosulate Viola's.
Als het waar is dat oud zaad op deze manier nog tot kieming is te bewegen......
Of zaad dat vers moet worden gezaaid, maar nu een half jaar later met "a cup of tea".

Cor van Kapel

Bijzonder intressante info en lekker goedkoop en daar houden wij Hollanders wel van. Ga het zeker eens uitproberen.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Cor van Kapel op 23 juli 2014, 22:08:55
Bijzonder intressante info en lekker goedkoop en daar houden wij Hollanders wel van. Ga het zeker eens uitproberen.

Of het goedkoop is weet ik nog niet Cor .....4 cups (+ elektriciteit en water ) en wie weet welk duur merk je er voor moet gebruiken  ;)
Misschien werkt het niet met de thee van den Aldi .... :P
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Ja van alles uitproberen , het is zeker " my cup of tea  " ........ ;D
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Cor van Kapel

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 juli 2014, 22:36:34
Of het goedkoop is weet ik nog niet Cor .....4 cups (+ elektriciteit en water ) en wie weet welk duur merk je er voor moet gebruiken  ;)
Misschien werkt het niet met de thee van den Aldi .... :P
Bij d'n Aldi komen wij niet en ehhh, tot tienden achter de komma rekenen we niet Kris. Dat kan m'n telraampje niet aan ;D ;D.