Helleborus

Gestart door Chris Vermeire, 13 februari 2010, 20:05:33

Vorige topic - Volgende topic

Chris Vermeire

Deze nieuwe topic om jullie mee te delen dat in het Arboretum van Kalmthout de Helleborus show doorgaat,
ik laat daar enkele botanische juweeltjes zien, hier 3 foto's van H.torquatus, H.croaticus en H.torquatus 'Dido'.
Als je ze in levende lijve wilt zien en nog veel meer: Kalmthout van donderdag 11 tot zondag 14 feb. ik ben er enkel op zondag namiddag



Jozef Lemmens

Prachtig verzorgde planten.
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Koen Van Poucke

Prachtige planten, Dido is zeer mooi. Veel succes in Kalmthout.

Kris De Raeymaeker

Welkom op ons forum Koen !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Nog een orientalishybride.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Een 'gespotte' dubbele orientalis. Wel een vrij late variëteit.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Prachtig Frankie !
Alhoewel ik mijn Helleborus-collectie wat tracht af te bouwen uit plaats tekort zou ik voor deze wel opnieuw kunnen vallen...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Niet echt iets speciaals maar enkele Helleborussen die hier nu bloeien:
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Maar toch een aardig plaatje Wim.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Wel een Helleborus maar eigenlijk staat hij bij mij in de volle zon .Geen schaduwplant hier dus..
Helleborus argutifolius 'Silver Lace' 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Ik merk dat Helleborussen heel wat meer zon verdragen dan algemeen wordt aangenomen er in de boeken van elkaar wordt overgenomen. Vooral de orientalissen kunnen heel wat hebben.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Ik heb ook verschillende helleborus orientalis in de volle zon staan , ze krijgen wel af en toe een plens water ,als ze op heel hete dagen wat gaan hangen, maar doen het voor de rest prima
groetjes
Lily-Anne

Luc Gilgemyn

Een Helleborus orientalis die duidelijk zijn kalender niet goed heeft bijgehouden...  ::)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 oktober 2010, 17:12:08
Een Helleborus orientalis die duidelijk zijn kalender niet goed heeft bijgehouden...  ::)

Er zijn dit jaar een heleboel planten die last hebben met hun kalender zo te zien...bij mij heb ik ook enkele voorjaarsbloeiers die zich vergist hebben...altijd wel leuk zo'n verrassingen
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Bert Stegeman

Het is zeker genieten nu in de tuin zeker met dit mooie na zomer weer :P
Hoop op goed weer dit weekend wil weer in de tuin gaan werken.
nog wat snoeien en onkruid weg halen.
en natuurljik de bladeren :( uit de tuin halen.
fijn weekend iedereen

groetjes Bert