Schattenjacht in de bleke bergen

Gestart door Frankie Wulleman, 15 december 2014, 21:59:33

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Al snel vind ik die vette Physoplexis terug, maar...die is geen zier veranderd.  --13 Dju toch... Tja, op deze hoogte (2500 m) gaat de ontwikkeling namelijk niet zo snel...ik had beter moeten weten.

Ik wil het niet opgeven en begin nu de ganse bergwand opnieuw af te speuren.
Een weinig later zie ik vele meters boven mij een heel knap exemplaar. Na een flinke klimpartij bereik ik dan toch de plant en kan ik deze plaatjes maken van een plant in de meest sprekende kleuren. Ik ben een gelukkig man!

[attachimg=3]
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Toch wel schitterend, zo'n duivelsklauw langs die bleke kalkwanden. Ik geniet er mateloos van.

[attachimg=3]

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Frankie Wulleman op  3 januari 2015, 19:12:03
Toch wel schitterend, zo'n duivelsklauw langs die bleke kalkwanden. Ik geniet er mateloos van.

[attachimg=3]

((12 ((12 ((12 ((12 ((12
Omgeving Roosendaal

Luc Gilgemyn

Het leest als een thriller, Frankie !  Mooie climax !  ((3
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  3 januari 2015, 19:09:55
Al snel vind ik die vette Physoplexis terug, maar...die is geen zier veranderd.  --13 Dju toch... Tja, op deze hoogte (2500 m) gaat de ontwikkeling namelijk niet zo snel...ik had beter moeten weten.

Een weinig later zie ik vele meters boven mij een heel knap exemplaar. Na een flinke klimpartij bereik ik dan toch de plant en kan ik deze plaatjes maken van een plant in de meest sprekende kleuren. Ik ben een gelukkig man!

[attachimg=3]

Ik wist wel dat je nog een verrassing had voor ons , Frankie ! Jawatte , wat een karakter om in deze omstandigheden nog eens alles uit de kast te halen .......... ((13 -6(
Wat een super mooie plant zeg , wat een juweeltje en bovendien schitterende beelden !!!  ((3 _02
Dat moet je geweldig veel voldoening geven , meer dan een tevreden man !!!  8) -6(
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op  3 januari 2015, 20:25:33
Het leest als een thriller, Frankie !  Mooie climax !  ((3

Ja Luc, Physoplexis comosa komt voor in grote delen van de Dolomieten, maar je moet toch wel een beetje zoeken naar mooi bloeiende planten. Bovendien zijn ze helemaal niet zo algemeen.

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny Bonnez op  3 januari 2015, 20:43:11
Citaat van: Frankie Wulleman op  3 januari 2015, 19:09:55

[attachimg=3]

Ik wist wel dat je nog een verrassing had voor ons , Frankie ! Jawatte , wat een karakter om in deze omstandigheden nog eens alles uit de kast te halen .......... ((13 -6(
Wat een super mooie plant zeg , wat een juweeltje en bovendien schitterende beelden !!!  ((3 _02
Dat moet je geweldig veel voldoening geven , meer dan een tevreden man !!!  8) -6(

Een mens moet al eens diep kunnen gaan, hé Danny, een dagje shoppen zag ik toch niet meer zitten,  ;)

Frankie Wulleman

Bovendien ben ik niet de enige die de berg ben opgeklommen, die zoeken wel geen duivelsklauw, maar ze konden net als ik de volharding vinden om helemaal te voet naar boven te trekken. Ik ben dan nog niet helemaal naar boven gegaan.

Frankie Wulleman

Ik heb nog even de tijd om nog wat leuke plaatjes te schieten, nog maar eens die fabelachtige Potentilla bewonderen en ook de bloemloze Campanula morettiana gaat nog eens op de gevoelige plaat.

[attachimg=1]

Frankie Wulleman

Aan de voet van de Lagazuoi nog snel even een weitje bewonderen. Eén groot kleurenpallet.

Frankie Wulleman

Enkele van die bewoners uit dat weitje: Rhinanthus, Horminum, Myosotis en wat is dit ook alweer, één of andere silene?

Bert Stegeman

Prachtig frankie
((13 Dat je die Physoplexis zo heb durven benaderen door de regen.( wat hebben we bij de NRV toch een mooi logo)
Wij willen graag niks aan ons laten voorbij gaan.
nog net even iets meer geven.
Ik ken het gevoel.
dat is nog eens goed (vuurwerk) ((12 ((3 ((3

Gerrit Eijkelenboom

De grote foto van de Physoplexis op de kale rotswand is mateloos mooi.

Cor van Kapel

-6( -6( Frankie, werkelijk waar grootse -6( -6(. Hier zijn eigenlijk geen woorden voor, doe het toch maar even: Subliem verhaal en sublieme foto's ((14 ((14 ((14 ((14 ((14 ((14 ((14 ((14 ((14 ((14.

Frankie Wulleman

Citaat van: Bert Stegeman op  3 januari 2015, 21:37:08
Prachtig frankie
((13 Dat je die Physoplexis zo heb durven benaderen door de regen.( wat hebben we bij de NRV toch een mooi logo)
Wij willen graag niks aan ons laten voorbij gaan.
nog net even iets meer geven.
Ik ken het gevoel.
dat is nog eens goed (vuurwerk) ((12 ((3 ((3

Jullie hebben zeker en vast een mooi logo, Bert, een terechte keuze geweest destijds.