Crocus 2015

Gestart door Kris De Raeymaeker, 1 januari 2015, 10:10:34

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Tegen die C. roseoviolaceus uit Turkije kan ik niet op maar Crocus x leonidii 'Little Amber' is ook wel een mooierd.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Mmmmmooi Wim.

Hier is C. heufelianus 'Wildlife' stilaan de laatste in de verzameling.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Ruben Billiet

woooow super Kris!  :o :o :o Hopelijk heb je nog meer foto's genomen!

Heel mooi die 'Little Amber' Wim, is hij klein?

Die wildlife is nieuw voor mij, staat ook beschreven in het boek van Ruksans! Het ziet er een goede groeier uit? Of heb je de plant al lang?

Ruben Billiet

Crocus kosaninii 'April View' is één van de laatste die hier in bloei komt.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Ger van den Beuken op 13 maart 2015, 17:08:55
Waar heb je uitgehangen Kris???

Hey Ger , we zijn een weekje in Side geweest al moet ik er natuurlijk bijzeggen dat we in Side zelf alleen waren om te eten en slapen .... -2(
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Ruben Billiet op 13 maart 2015, 19:36:56

Die wildlife is nieuw voor mij, staat ook beschreven in het boek van Ruksans! Het ziet er een goede groeier uit? Of heb je de plant al lang?

Hij staat hier al een aantal jaar, Ruben - ooit van Bondarenko gekocht - hij doet goed voort.

Wim Boens

Niet echt, ongeveer zo groot als Moritz....
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 13 maart 2015, 20:07:14
Hij staat hier al een aantal jaar, Ruben - ooit van Bondarenko gekocht - hij doet goed voort.

Ik denk dat dit hem ook is ....

Bart Moerland

vandaag wisselde zon en wolken en zon af,dan is het mooi om te zien
dat crocus corsicus niet goed wist wat te doen...open...dicht....

'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Luc Gilgemyn

Mooi hoor, die Corsicus, Bart !  ((14

Deze vergat ik al een paar dagen te fotograferen en hij is inmiddels over zijn hoogtepunt heen - toch nog een beeldje geschoten waarop je de bijzondere kleuren kunt zien bij deze spontane zaailing, wellicht een nakomeling van vroegere biflorus en chrysanthus soortjes in de tuin.

Kris De Raeymaeker

Oh zeer zeker wel Ruben , toch al weer naar huis gekomen met een 650 foto's en dat op 5 dagen botaniseren .....
De vraag is wat ik er mee ga doen , zou mijn lezing over Side en omstreken moeten om tunen want we hebben weer veel nieuwe soorten gezien.
Ik heb  in totaal zo'n 25  tot 30 diverse bolgewassen (inclusief een 3 tal orchideetjes) kunnen spotten en fotograferen in bloei.
Het hoofddoel van de trip waren de krokussen (o.a. de reeds getoonde roseoviolaceus ) maar ook Iris stenophylla was een doel om in bloei te kunnen zien.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 14 maart 2015, 15:44:56
Deze vergat ik al een paar dagen te fotograferen en hij is inmiddels over zijn hoogtepunt heen - toch nog een beeldje geschoten waarop je de bijzondere kleuren kunt zien bij deze spontane zaailing, wellicht een nakomeling van vroegere biflorus en chrysanthus soortjes in de tuin.

Den Harelbeekse Gembos Yala zeg maar .........Die 2  soorten kunnen mooie kindjes maken Luc .....

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 14 maart 2015, 18:53:54
Citaat van: Luc Gilgemyn op 14 maart 2015, 15:44:56

Den Harelbeekse Gembos Yala zeg maar .........Die 2  soorten kunnen mooie kindjes maken Luc .....

-2( -2(

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 14 maart 2015, 18:52:43

Oh zeer zeker wel Ruben , toch al weer naar huis gekomen met een 650 foto's en dat op 5 dagen botaniseren .....
De vraag is wat ik er mee ga doen , zou mijn lezing over Side en omstreken moeten om tunen want we hebben weer veel nieuwe soorten gezien.
Ik heb  in totaal zo'n 25  tot 30 diverse bolgewassen (inclusief een 3 tal orchideetjes) kunnen spotten en fotograferen in bloei.
Het hoofddoel van de trip waren de krokussen (o.a. de reeds getoonde roseoviolaceus ) maar ook Iris stenophylla was een doel om in bloei te kunnen zien.

Heel tof Kris !!!  ((12  ((3  ik kijk al uit naar uw volgende reportage ( lezing) over Side .....
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Ondertussen lijkt het crocusseizoen ten einde te lopen. Hier kwam deze Crocus kosaninii 'April View' nog boven.
Lichtervelde, West-Vlaanderen