Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners

Gestart door Johan Keulemans, 19 februari 2015, 22:50:39

Vorige topic - Volgende topic

Johan Keulemans

Een aantal rotsplanten.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Deze Erigeron glaucus heeft zich op een aantal plaatsen in de tuin gevestigd.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

Johan Keulemans

Saxifraga's mogen ook niet ontbreken.

Johan Keulemans

Een beetje salmagundi op plantengebied.

Foto 1 Nierembergia repens

Foto 2 Draba

Foto 3 Dicentra peregrina (Burning Hearts) denk ik

Foto 4 Sedum pilosum

Lily-Anne Vereecken

((14 ((14  mooi om zien ! Zo is het weer lente op deze sombere, natte dag. Wel spijtig dat de namen er niet bij staan Johan. Vooral post #303 zou ik graag de namen weten .

Bert Stegeman

Citaat van: Johan Keulemans op 30 november 2015, 11:07:23
Deze Erigeron heeft zich op een aantal plaatsen in de tuin gevestigd.

Prachtige reeks weer
Hier zaait de Erigeron zich ook rustig uit

Luc Gilgemyn

Je bent wel vroeg moeten opstaan destijds Johan, om de kabouters te verrassen zodat ze niet onverwacht konden komen poseren tussen de planten...??  ;)  We weten allemaal hoe media geil ze immers zijn  ;) -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 30 november 2015, 14:44:58
((14 ((14  mooi om zien ! Zo is het weer lente op deze sombere, natte dag. Wel spijtig dat de namen er niet bij staan Johan. Vooral post #303 zou ik graag de namen weten .

Als ik kan dan plaats ik hier en daar nog wat namen bij.

Johan Keulemans

Citaat van: Luc Gilgemyn op  1 december 2015, 11:44:07
Je bent wel vroeg moeten opstaan destijds Johan, om de kabouters te verrassen zodat ze niet onverwacht konden komen poseren tussen de planten...??  ;)  We weten allemaal hoe media geil ze immers zijn  ;) -2(

Men moet er iets voor over hebben. Al viel dat vroege opstaan wel mee. Ik zie ze ook niet altijd als ik door de tuin loop.

Ze zijn wel fier als hun planten het goed doen. Dan willen ze, net als mensen, wel eens in de schijnwerpers staan met het bereikte resultaat.

Johan Keulemans

Een reeksje cactusbloemen.

Foto 1 Echinopsissen in bloei

Foto 2 Acanthocalycum spiniflorum (syn. A. violaceum)

Foto 3 Mammillaria sp.

Foto 4 Astrophytum sp.

Johan Keulemans

Vandaag vroeg Orchideus aan Pleionius om te confirmeren of de naam van deze Pleione juist was.

Johan Keulemans

Nog wat foto's van het voorbije jaar.

Foto 1 Fuchsia magellanica

Foto 2 Papaver

Johan Keulemans

Nog wat Delospermas

Johan Keulemans

Bollen en knollen.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Johan Keulemans op 10 december 2015, 21:42:42
Nog wat foto's van het voorbije jaar.

Je hebt nog heel wat moois verborgen gehouden voor ons Johan !  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen