Troggen en trogjes - blikvangers in de rotstuin !

Gestart door Gerrit Roest, 20 november 2010, 21:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 april 2019, 18:02:15
Een vorig jaar aangeplante trog van Jan Tholhuijsen krijgt al wat volume.
Phlox hoodii beheerst momenteel het gebeuren.

In een ander trogje begint Dianthus 'Eleonor Parker' zoals gewoonlijk eerst op de zonnezijde te bloeien.

Deze had ik nog niet gezien, Luc, proper trogje. Lijkt zo gekocht en meegenomen uit de 'rotsplantenshop'  ;D
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Ik kan het niet laten om nog maar eens dit trogje met een verzameling S. crustata te tonen, daar ze er zo mooi bij stonden vandaag.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op 15 februari 2020, 23:59:01
Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 april 2019, 18:02:15
Een vorig jaar aangeplante trog van Jan Tholhuijsen krijgt al wat volume.
Phlox hoodii beheerst momenteel het gebeuren.

In een ander trogje begint Dianthus 'Eleonor Parker' zoals gewoonlijk eerst op de zonnezijde te bloeien.

Deze had ik nog niet gezien, Luc, proper trogje. Lijkt zo gekocht en meegenomen uit de 'rotsplantenshop'  ;D

In dit geval de rotsplantenshop van Jan Tholhuijsen Frankie, die had er een paar jaar geleden een hele reeks gemaakt.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op 15 februari 2020, 23:56:23
Klaar is kees! Nu laten drogen. Met deze wind zal dat niet moeilijk zijn.  ;)

((14  OK, laat maar weten wanneer ik hem mag afhalen Frankie !  -2( -2(
Al zal die een beetje zwaar uitvallen denk ik  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 16 februari 2020, 09:46:44
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 februari 2020, 23:56:23
Klaar is kees! Nu laten drogen. Met deze wind zal dat niet moeilijk zijn.  ;)

((14  OK, laat maar weten wanneer ik hem mag afhalen Frankie !  -2( -2(
Al zal die een beetje zwaar uitvallen denk ik  ;)

Zwaar, 't zal wel zijn. 't Is straffe merchandise die ik gemaakt heb. Een zakje cement, twee zakken zand, halve zak tufsteengruis en een derde zak japans split.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op 16 februari 2020, 09:54:21
Citaat van: Luc Gilgemyn op 16 februari 2020, 09:46:44
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 februari 2020, 23:56:23
Klaar is kees! Nu laten drogen. Met deze wind zal dat niet moeilijk zijn.  ;)

((14  OK, laat maar weten wanneer ik hem mag afhalen Frankie !  -2( -2(
Al zal die een beetje zwaar uitvallen denk ik  ;)

Zwaar, 't zal wel zijn. 't Is straffe merchandise die ik gemaakt heb. Een zakje cement, twee zakken zand, halve zak tufsteengruis en een derde zak japans split.

In dat geval laat ik hem in Lichtervelde Frankie  -2( -2( --7 --7
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Frankie Wulleman op 15 februari 2020, 23:56:23
Klaar is kees! Nu laten drogen. Met deze wind zal dat niet moeilijk zijn.  ;)
En vandaag de randen vrijgraven en bijwerken met een staalborstel voor een meer verweerd uitzicht.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Luc Scheldeman op 16 februari 2020, 11:02:42
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 februari 2020, 23:56:23
Klaar is kees! Nu laten drogen. Met deze wind zal dat niet moeilijk zijn.  ;)
En vandaag de randen vrijgraven en bijwerken met een staalborstel voor een meer verweerd uitzicht.

Ge gaat diene mensch in't werk steken !  :o -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 16 februari 2020, 11:06:05
Citaat van: Luc Scheldeman op 16 februari 2020, 11:02:42
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 februari 2020, 23:56:23
Klaar is kees! Nu laten drogen. Met deze wind zal dat niet moeilijk zijn.  ;)
En vandaag de randen vrijgraven en bijwerken met een staalborstel voor een meer verweerd uitzicht.

Ge gaat diene mensch in't werk steken !  :o -2(
We gaan niet voor half werk Luc. 
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Frankie Wulleman op 16 februari 2020, 00:02:47
Ik kan het niet laten om nog maar eens dit trogje met een verzameling S. crustata te tonen, daar ze er zo mooi bij stonden vandaag.
Bijzonder mooi. Hier is het nog enkele jaren wachten voor we zover zijn.
Torhout, West-Vlaanderen

Olga D. van de Veer

#475
Het trogje doet het nog uitstekend. De saxifragas groeien fantastisch en zitten vol knoppen  :D

[attach=1]

Luc Gilgemyn

Ziet er inderdaad prima uit, Olga !  Laat nog maar eens zien eenmaal de Saxifraga's in bloei staan.  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen


Kris De Raeymaeker

Een stukje Iran in deze trog/plantenbak ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Lily-Anne Vereecken

Zo ziet het trogje  er nu uit,  dat ik in 2013 maakte met gasbeton . Heeft vandaag 2 nieuwe trogjes gekregen waar nog veel werk aan is