Troggen en trogjes - blikvangers in de rotstuin !

Gestart door Gerrit Roest, 20 november 2010, 21:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Een trogje dat al een jaartje leeg stond kreeg nu deze facelift ......

Hier net gevuld en nog niet gefinaliseerd met plantjes ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

We kijken uit wat voor moois daar allemaal in terecht komt Kris !!
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

[attachimg=3]
Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 oktober 2013, 09:05:40
We kijken uit wat voor moois daar allemaal in terecht komt Kris !!

Wel Luc ik heb de foto's met het aangeplant resultaat ook al gereed zitten ....ik vrees dat je van al die kleine plantjes er moelilijk eentje kunt van herkennen ? ....

[attachimg=1]

[attachimg=2]
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

En nog een paar ....

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=1]
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  6 oktober 2013, 09:18:17
[attachimg=3]
Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 oktober 2013, 09:05:40
We kijken uit wat voor moois daar allemaal in terecht komt Kris !!

Wel Luc ik heb de foto's met het aangeplant resultaat ook al gereed zitten ....ik vrees dat je van al die kleine plantjes er moelilijk eentje kunt van herkennen ? ....

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Hmmm, voer voor een wedstrijdje....  ))4 ))4
Draba en Saxifraga lijken vertegenwoordigd, maar verder kom ik niet op dit beeld  ))8 ))8
Het ziet er in elk geval  -((1 uit !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 oktober 2013, 09:22:07
Hmmm, voer voor een wedstrijdje....  ))4 ))4
Draba en Saxifraga lijken vertegenwoordigd, maar verder kom ik niet op dit beeld  ))8 ))8
Het ziet er in elk geval  -((1 uit !

1 Sax zit erin Luc , nl. S. columnaris . (je dacht toch niet dat het een Cumulus zou geweest zijn ?)
Draba's zitten er niet in . 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  6 oktober 2013, 09:25:05
Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 oktober 2013, 09:22:07
Hmmm, voer voor een wedstrijdje....  ))4 ))4
Draba en Saxifraga lijken vertegenwoordigd, maar verder kom ik niet op dit beeld  ))8 ))8
Het ziet er in elk geval  -((1 uit !

1 Sax zit erin Luc , nl. S. columnaris . (je dacht toch niet dat het een Cumulus zou geweest zijn ?)
Draba's zitten er niet in .
Ziet er heel mooi uit, Kris. En nu maar groeien en bloeien hè. ((14

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  6 oktober 2013, 09:25:05

1 Sax zit erin Luc , nl. S. columnaris . (je dacht toch niet dat het een Cumulus zou geweest zijn ?)
Draba's zitten er niet in .

-5( .... oh ja, de nodige Androsaces zitten er natuurlijk ook tussen !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen


Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 oktober 2013, 09:46:04
-5( .... oh ja, de nodige Androsaces zitten er natuurlijk ook tussen !  ;)

Deze trog is idd. vooral gewijd aan de Androsaces Luc . In totaal  zo'n 11 verschillende soorten  ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Ziet er zonder meer een prachtig trogje uit, Kris, echt mijn goesting. Wordt dit trogje afgedekt tijdens de winter? Ik zie dat je S. columnaris er hebt ingezet. Toch maar oppassen voor te veel vocht, daar houdt hij niet zo van.
Hopelijk zien we dit nog eens terug in het voorjaar?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  6 oktober 2013, 09:25:05
Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 oktober 2013, 09:22:07
Hmmm, voer voor een wedstrijdje....  ))4 ))4
Draba en Saxifraga lijken vertegenwoordigd, maar verder kom ik niet op dit beeld  ))8 ))8
Het ziet er in elk geval  -((1 uit !

1 Sax zit erin Luc , nl. S. columnaris . (je dacht toch niet dat het een Cumulus zou geweest zijn ?)
Draba's zitten er niet in .
Zonde ...
Geen Draba's en ook geen Cumulus ? --13
Dan moet je toch naast deze mooie trog een andere zetten met 9 Cumulussen en 1 Draba UDO.
Gegarandeerd spektakel .... -2( --11
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  6 oktober 2013, 21:19:41
Ziet er zonder meer een prachtig trogje uit, Kris, echt mijn goesting. Wordt dit trogje afgedekt tijdens de winter? Ik zie dat je S. columnaris er hebt ingezet. Toch maar oppassen voor te veel vocht, daar houdt hij niet zo van.
Hopelijk zien we dit nog eens terug in het voorjaar?

Bedankt voor de complimenten gasten .
@ Frankie ook bedankt voor je lof, het is echt net  aangeplant en dus echt "gloednieuw " ....vers van de pers zeg maar ....Ik ben wel zinnens om dit trogje te gaan afdekken .Als ik je ga vertellen welke Andro's er zoal tussen zitten ga je snel begrijpen dat dit wellicht de enige optie wordt ...Ik heb voor alle zekerheid ook nog een columnaris achter de hand gehouden en in pot gelaten ...voor het geval ...Ik heb nog niet zoveel ervaring met columnaris maar ik geloof je onmiddellijk ...Als die echt gemakkelijk was zagen we hem natuurlijk nog veel meer verschijnen .
Ik wil met alle plezier dit trogje nog eens vertonen in het voorjaar maar ik moet ook de slaagkans maar gaan afwachten omdat ik (opzettelijk)heb gekozen voor een aantal lastige jongens .Ik duim alvast en hoop dat ik mag zeggen dat het na de winter ook nog oké zal zijn maar kan niks beloven .Wie zich op glad ijs begeeft kan ook wel vallen ... 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Jan Fouquaert op  6 oktober 2013, 23:47:26
Zonde ...
Geen Draba's en ook geen Cumulus ? --13
Dan moet je toch naast deze mooie trog een andere zetten met 9 Cumulussen en 1 Draba UDO.
Gegarandeerd spektakel .... -2( --11

Ben zeker ook een Draba -fanaat Jan , laat er geen misverstand over bestaan ...Die houd ik graag voor mijn tufsteen omdat ik vaststel dat ze er echt voor gemaakt zijn ....Die "Udo" mag je me altijd een keer bezorgen ....ontbreekt nog in mijn collectie (t'is toch niet dienen zanger ?)
'Cumulus ' is ook mijn favoriet ......maar doet het ook weeral zo goed op tuf ......
Maar wees gerust ....moet eigenlijk nog een paar trogjes "innoveren " .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "