Dwars door de oostelijke alpen.

Gestart door Frankie Wulleman, 11 december 2015, 22:41:45

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Dan vinden we een andere klokjesbloem: donker dan de andere, en heel anders van vorm. Ik wist natuurlijk dat die hier stond, maar een eerste ontmoeting met de legendarische Campanula zoysii doet de adem stokken. Enjoy...

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

Citaat van: Frankie Wulleman op 31 december 2015, 01:01:02
Dan vinden we een andere klokjesbloem: donker dan de andere, en heel anders van vorm. Ik wist natuurlijk dat die hier stond, maar een eerste ontmoeting met de legendarische Campanula zoysii doet de adem stokken. Enjoy...

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]
Maar dat is dan ook wel een heel mooi exemplaar!

Herman Mylemans

Frankie, die reis is een echte schattenjacht geweest! ((3
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Gerrit Eijkelenboom

Hallo Frankie, ik kan maar een korte tijd online zijn en zie nu voor het eerst je reportage. En ik wat ik hier zie, dat is verbluffend. De mooiste en meest begeerlijke planten zie ik voorbij komen. En je hebt ze ook nog schitterend weten te fotograferen. Proficiat.

Luc Gilgemyn

Wat een prachtexemplaar, Frankie. Je hebt hem ook nog echt op zijn hoogtepunt getroffen !  3))
Ik zag hem nooit eerder zo perfect en zo mooi, wat hem nog het meeste benaderde was het exemplaar dat Wim een paar jaar terug aan de bloei kreeg in een trog.

Een schitterende uitzwaaier van het jaar !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Het blijft genieten.
Frankie is een goede gids die weet waar al het moois staat.
En dat dan natuurlijk perfect in beeld brengt.
Ik ben het eens met Luc.

MaggiY

Frankie - this thread is  SO   good I just had to share a link  on the SRGC Forum ! I only stole one photo to illustrate!!  ((--11

http://www.srgc.net/forum/index.php?topic=13865.0
Aberdeen, North East Scotland, UK.

http://www.srgc.net/forum/index.php?action=forum

Kris De Raeymaeker

Ja Frankie .....poeh.....verbluffend .....Ik heb ze inderdaad ook nooit eerder zo perfect gezien ....voor mij 1 van de foto's van het jaar op gebied van planten . Zet die maar ne keer snel op de cover van ons tijdschrift ....Proficiat !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Maggi Young op 31 december 2015, 12:58:33
Frankie - this thread is  SO   good I just had to share a link  on the SRGC Forum ! I only stole one photo to illustrate!!  ((--11

Thank you Maggi ....,I agree on that .... 3))
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Herman Mylemans op 31 december 2015, 10:58:00
Frankie, die reis is een echte schattenjacht geweest! ((3

Jazeker, Herman, we hebben wel 't één 't ander gevonden. We mogen niet klagen. Het warme weer die er in voorzomer was, betekende dat ik voor sommige planten te laat was, maar voor andere was het dan net op tijd.

Frankie Wulleman

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 31 december 2015, 11:03:55
Hallo Frankie, ik kan maar een korte tijd online zijn en zie nu voor het eerst je reportage. En ik wat ik hier zie, dat is verbluffend. De mooiste en meest begeerlijke planten zie ik voorbij komen. En je hebt ze ook nog schitterend weten te fotograferen. Proficiat.

Merci, Gerrit. )2)

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 31 december 2015, 11:36:44

Wat een prachtexemplaar, Frankie. Je hebt hem ook nog echt op zijn hoogtepunt getroffen !  3))
Ik zag hem nooit eerder zo perfect en zo mooi, wat hem nog het meeste benaderde was het exemplaar dat Wim een paar jaar terug aan de bloei kreeg in een trog.

Een schitterende uitzwaaier van het jaar !

Ja Luc, ik herinner me ook nog die vette plant van Wim die er net zo uitzag als deze uitzonderlijke plant. We zagen hem al van ver staan vanuit de auto. Tussen de tientallen exemplaren van C. cochlearifolia die er rond stonden, viel deze sterk op. Roadbotanizing noemen ze dat dus.

Frankie Wulleman

Citaat van: Bert Stegeman op 31 december 2015, 12:41:43
Het blijft genieten.
Frankie is een goede gids die weet waar al het moois staat.
En dat dan natuurlijk perfect in beeld brengt.
Ik ben het eens met Luc.

Een goede voorbereiding is al het halve werk, Bert, en dan nog een dosis geluk en wat volharding kan tot leuke vondsten leiden.

Frankie Wulleman

Citaat van: Maggi Young op 31 december 2015, 12:58:33

I don't mind, that you 'steel' a photo, Maggie. I'm happy to hear that you enjoy it.  6))

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 31 december 2015, 12:59:09

Ja Frankie .....poeh.....verbluffend .....Ik heb ze inderdaad ook nooit eerder zo perfect gezien ....voor mij 1 van de foto's van het jaar op gebied van planten . Zet die maar ne keer snel op de cover van ons tijdschrift ....Proficiat !

Merci Kris, ja zo'n klokje doet wat met een mens, hé, en al zeker als ze niet zo simpel zijn in de tuin.