Crocus 2016

Gestart door Kris De Raeymaeker, 31 december 2015, 11:53:24

Vorige topic - Volgende topic

Theo Stronks

Prachtige plaatjes Danny en Frankie. ((14

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  7 februari 2016, 22:42:16
We zijn nog maar begin februari en het hoogseizoen voor Crocus zit nu al zowat op zijn hoogtepunt. Hier komt Crocus sieberi 'Tricolor' ook al piepen.

Een van de mooiste tuinkrokussen vind ik wel .
Ieper , West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Crocus x leonidii 'Little Amber' liet vandaag voor het eerst haar kleuren zien in de rotstuin op het zuiden ; Hopelijk laat ze morgen haar binnenkant ook eens bewonderen .
Nogmaals hartelijke dank aan de milde schenker !

Danny Bonnez

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  8 februari 2016, 22:21:40
Crocus x leonidii 'Little Amber' liet vandaag voor het eerst haar kleuren zien in de rotstuin op het zuiden ; Hopelijk laat ze morgen haar binnenkant ook eens bewonderen .

leuk te zien Lily-Anne .  ((12
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Schitterend krokusje, L.A.,ik heb er hier ook nog ééntje uit dezelfde groep: C. x leonidii 'Ego', 't is intussen een echte favoriet geworden.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Crocus chrysanthus 'Constellation'

Bert Stegeman

prachtig Frankie
foto van afgelopen weekend ??

Bert Stegeman

Dan hadden jullie maar goed weer vandaag.
Maar ook mooi om de crocussen te zien.

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Frankie Wulleman op  9 februari 2016, 21:09:58

Schitterend krokusje, L.A.,ik heb er hier ook nog ééntje uit dezelfde groep: C. x leonidii 'Ego', 't is intussen een echte favoriet geworden.

Blijkbaar een heel interessante familie om naar op zoek te gaan, samen met de C. Chrysanthus familie. Staat die C. x leonidii 'Ego' gewoon onbeschermd in de tuin?
Prachtige foto's met ideale belichting Frankie !

Luc Gilgemyn

Oeioeioei... toch niet vandaag genomen neem ik aan ?  Hier de hele dag regen....regen....wind.....regen...regen...  ((--11
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Bert, Luc, maak jullie maar geen illusies, ook hier vandaag baaaaaaaakken regen. Gisteren genomen tijdens een streepje zon.

Frankie Wulleman

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  9 februari 2016, 22:15:08

Blijkbaar een heel interessante familie om naar op zoek te gaan, samen met de C. Chrysanthus familie. Staat die C. x leonidii 'Ego' gewoon onbeschermd in de tuin?
Prachtige foto's met ideale belichting Frankie !
.
Ja, L.A. deze kan gewoon buiten in de tuin blijven staan. M.a.w. dit is een zeer tuinwaardige cultivar die elk jaar rijk bloeit. Zoals ik al zei, deze kan ik erg waarderen.

Frankie Wulleman

C. sieberi.

Johan Keulemans

Crocus niveaus niveus
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Frankie Wulleman

C. niveaus? Ik ken de herfstbloeiende niveus, maar deze?