't is hier fantastisch

Gestart door Gerrit Roest, 12 april 2016, 17:11:44

Vorige topic - Volgende topic

Joost Riksen

ben nog niet helemaal wegwijs met bijlagen en zo

Luc Gilgemyn

Citaat van: Joost Riksen op 23 december 2016, 14:25:10
ben nog niet helemaal wegwijs met bijlagen en zo

No worries Joost, als er iets fout gaat zetten wij dat wel recht en als je vragen hebt, kom maar op !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Joost Riksen

bedankt Luc. Ik had nog niet door dat je niet alleen een bijlage kunt laden, er hoort altijd een tekst bij. Toch?

Luc Gilgemyn

Citaat van: Joost Riksen op 23 december 2016, 18:44:42
bedankt Luc. Ik had nog niet door dat je niet alleen een bijlage kunt laden, er hoort altijd een tekst bij. Toch?

Inderdaad, Joost, het systeem zal altijd iets in het tekstvak verwachten.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Roest

Citaat van: Joost Riksen op 23 december 2016, 14:03:59
Mooie serie Gerrit!!

Wij vonden nog een hybride tussen Ophrys bombyliflora en O. tenthredinifera bij Spili, niet op de toverberg, maar op het kleinere bultje daarvoor.

Ja, ik denk dat hij wel wat van beide ouders heeft.
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Frankie Wulleman

Citaat van: Bert Stegeman op 22 december 2016, 21:42:30
Binnenkort een lezing in België door Gerrit E en Gerrit R.
Lijkt mij geweldig ((12 ((12 ((3
Prachtig verslag hier van Gerrit R en prachtige aanvullingen van Gerrit E.
Ik vind het prachtig om te lezen.
maar al die namen ))5 ))5 ))5   en wetenswaardigheden.
Excuseer me als ik niet alles onthoud. :-[

Ja Bert, uw schoonpapa zet hier een indrukwekkende reeks neer...maar mogelijks nog indrukwekkender zijn de comments van de andere Gerrit. Wat een kennis van al die orchideetjes! Verbluffend zonder meer....ben ik blij dat hij onze gids wil zijn volgend jaar in Nismes.  ((12
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Joost Riksen

Klopt, was even zoeken want de bombyliflora's vallen vaak niet zo op en de tenthredinifera's waren bijna allen uitgebloeid.

Joost Riksen

en O. tenthredinifera.

Joost Riksen

En nog een Ophrys waar jullie je licht over mogen laten schijnen, hij stond er ook in de buurt.

Bart Moerland

mooi allemaal hoor......al heb ik hier zeer weinig 'verstand' van.
Wat ik wel heb is een primeurtje voor de liefhebbers.........

Op 11 maart veilen we in de Bildt een mooie partij boeken uit de nalatenschap van Kees Meijers
Zitten twee pracht Orchidee boeken bij van J.Landwehr......  'Wilde Orchideeën van Europa deel 1 en 2'

'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Joost Riksen op 24 december 2016, 12:23:33
En nog een Ophrys waar jullie je licht over mogen laten schijnen, hij stond er ook in de buurt.

Toch maar Ophrys episcopalis. Wat anders? Er is nog een episcopalis-achtige, nl Ophrys helios, die heeft kleinere bloemen en de zwellingen zijn niet evenwijdig, maar lopen engszins uiteen. Erg onduidelijk allemaal, maar er wordt denkelijk nog onderzoek naar gedaan. In ieder geval is het niet meer zo, dat er 1 episcopalis op Kreta is.

Ik snap, dat je hem niet vindt lijken op de eerder getoonde episcopalis. Met name de trapeze-vorm is hier afwezig. Ook dat oog in het midden ziet er vreemd uit. Maar toch, het is veilig O. episcopalis te noemen.

Bert Stegeman

Citaat van: Frankie Wulleman op 24 december 2016, 00:01:17

Ja Bert, uw schoonpapa zet hier een indrukwekkende reeks neer...maar mogelijks nog indrukwekkender zijn de comments van de andere Gerrit. Wat een kennis van al die orchideetjes! Verbluffend zonder meer....ben ik blij dat hij onze gids wil zijn volgend jaar in Nismes.  ((12
Dat gaat een mooie reis worden

Joost Riksen

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 24 december 2016, 16:44:15
Citaat van: Joost Riksen op 24 december 2016, 12:23:33

Toch maar Ophrys episcopalis. Wat anders? Er is nog een episcopalis-achtige, nl Ophrys helios, die heeft kleinere bloemen en de zwellingen zijn niet evenwijdig, maar lopen engszins uiteen. Erg onduidelijk allemaal, maar er wordt denkelijk nog onderzoek naar gedaan. In ieder geval is het niet meer zo, dat er 1 episcopalis op Kreta is.

Ik snap, dat je hem niet vindt lijken op de eerder getoonde episcopalis. Met name de trapeze-vorm is hier afwezig. Ook dat oog in het midden ziet er vreemd uit. Maar toch, het is veilig O. episcopalis te noemen.

Ik zat eigenlijk meer te denken aan een O. candica, maar ik heb hem op meerdere fora geplaatst en neimand kon een eenduidige naam geven.

Gerrit Roest

Citaat van: Frankie Wulleman op 24 december 2016, 00:01:17

Fijn dat je het leuk vindt Bert, ach alles onthouden lukt mij al lang niet meer maar zo'n reis onthoud makkelijker dan foto's op dit topic, dus op reis!!

In Nismes zijn we al eens op eigen gelegenheid geweest en mooie dingen gezien en met deze gids wil ik er zeker weer bij zijn.
Gerrit Roest

Gerrit Roest

De twee laatste soorten Ophrys, Ik heb ze maar bij elkaar gedaan omdat ik de (kleine) veschillen op de foto niet kan zien.
Ophrys phrygana en Ophrys sicula

[attachimg=1]
Gerrit Roest