Live from Spain

Gestart door Gerrit Eijkelenboom, 7 december 2016, 21:59:07

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Eijkelenboom

[attachimg=1]


                                                 Live from Spain

Gerrit Eijkelenboom

[attachimg=1]

                                     Regen en wind

Gerrit Eijkelenboom

[attach=1]              Viola arborescens profiteert van het water         [attach=2]



Klik op de foto om te vergroten.

Lily-Anne Vereecken

Prachtige foto! Die kleuren lijken niet veel goeds te voorspellen!
Hopelijk krijg je de volgende dagen goed foto weer - ik kijk er al naar uit!

Luc Gilgemyn

Alleen de verslaggever van CNN op de voorgrond ontbreekt nog bij een live reportage Gerrit !

De viola is al veelbelovend - misschien krijgen wij wel wat narcisjes te zien ?  ;)
Over de kwaliteit van de fotografie moeten wij ons ook al geen zorgen maken !
Laat maar komen !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 december 2016, 11:25:07
Laat maar komen !

"Laat maar komen".................ik heb helemaal niks. Het is live he, ik weet nooit wat de dag van morgen zal brengen. Ik zal alleen wat posten als er iets te melden valt. Veel heb ik al eerder op dit forum getoond en laatst nog een artikel over het zelfde onderwerp bij de IRG.

Gerrit Eijkelenboom

#6
Vandaag zijn we naar de Toix berg gegaan. Die ligt tussen Calpe en Althea en steekt een stuk de Middellandse Zee in.

Daar vonden we Dipcadi serotinum. Een hele verrassing aangezien ik die nog nooit heb gevonden. De bloeitijd ligt tussen mei en juli (?) Een bolgewas verwant aan Hyacinthus, maar uit de familie van de Asperges.

Gerrit Eijkelenboom

Op dezelfde berg, Oxalis articulata.

Frankie Wulleman

#8
Prachtige fotografie ...op zijn Gerrits!  ((14
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  8 december 2016, 16:11:23


"Laat maar komen".................ik heb helemaal niks. Het is live he, ik weet nooit wat de dag van morgen zal brengen. Ik zal alleen wat posten als er iets te melden valt.

"niks" valt dan al aardig mee vandaag op de Toix ! Mooi hoor, die Oxalis  ((14  En dan de Dipcadi ??? Die vierde foto is f a n t a s t i s c h !  ((3
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Was gisteren nog vergeten deze overzichtsfoto te plaatsen.

Vanaf de berg Toix kijkt u naar het noorden (zeg maar richting Valencia) U ziet de stad Calpe met zijn hoogbouw en vooral al die witte vlekken, dat zijn de urbanisaties met de villa's en huizen van buitenlanders, maar ook veel tweede huizen van bv Madrilenen, die hier in de zomer zitten als het in Madrid niet uit te houden is.

De berg Ifach is natuurlijk het beeldmerk van Calpe.


[attachimg=1]

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  8 december 2016, 18:33:25
Daar vonden we Dipcadi serotinum. 


Wat een prachtige foto!  Ongelooflijk mooi Gerrit !

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  9 december 2016, 16:41:07
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  8 december 2016, 18:33:25
Daar vonden we Dipcadi serotinum. 


Wat een prachtige foto!  Ongelooflijk mooi Gerrit !

Dank je Luc en LA. Mijn vrouw zag hem staan op het randje van de afgrond naar de zee en met tegenlicht deze foto gemaakt.

Frankie Wulleman

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  9 december 2016, 10:35:10
Was gisteren nog vergeten deze overzichtsfoto te plaatsen.

Vanaf de berg Toix kijkt u naar het noorden (zeg maar richting Valencia) U ziet de stad Calpe met zijn hoogbouw en vooral al die witte vlekken, dat zijn de urbanisaties met de villa's en huizen van buitenlanders, maar ook veel tweede huizen van bv Madrilenen, die hier in de zomer zitten als het in Madrid niet uit te houden is.

De berg Ifach is natuurlijk het beeldmerk van Calpe.


[attachimg=1]

Knappe foto, Gerrit, als een verstokte huismus als jij er dan toch eens op uit trekt, kies je wel een mooie locatie uit,  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

Wat een mooie Oxalis is dat, Gerrit.

((14