Printemps dans la douce France

Gestart door Frankie Wulleman, 13 augustus 2017, 21:55:51

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

De kloof is minder bekend dan die van de Verdon, maar is even mooi en heel apart door het donkere gesteente. Alweer een pareltje in de alpen ontdekt.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Nog enkele plaatjes van de omgeving.

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Frankie Wulleman op  4 september 2017, 22:29:29
Deze wolfsmelk heeft dan weer een heel andere groeiwijze.

Euphorbia is het geslacht met de meeste soorten ter wereld, heb ik eens gelezen, maar in mijn "Wild flowers of the Mediterranean' staan veel euphorbia's, Ik denk dat het E. biumbellata is. De naar beneden en dan weer omhoog gekrulde blaadjes zijn opvallend.

Gerrit Eijkelenboom

Ja, ik ken de Gorge de Daluis. Als je aan de Côte d'Azur bent is dat een leuke trip. Het is een kloof, waar je soms de hemel niet meer kunt zien.

Frankie Wulleman

Van op de brug heb je schitterend uitzicht. Langs beide kanten zie je de prachtige vallei, doorsneden door de Var. Op de brug voel je een felle wind blazen die door de gorge raast. Een fantastisch gevoel om daar te staan.

Frankie Wulleman

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  4 september 2017, 22:55:10
Ja, ik ken de Gorge de Daluis. Als je aan de Côte d'Azur bent is dat een leuke trip. Het is een kloof, waar je soms de hemel niet meer kunt zien.

Ha Gerrit, je bent er ook geweest. Hele mooie omgeving, hé. Het is de poort naar de alpen, als je vanuit het zuiden komt. Zie naar de besneeuwde toppen. Daar gaan we nogmaals heen. Krokussen zoeken!

Frankie Wulleman

Vooraleer we het gebergte verder in trekken, nog eventjes de omgeving van de brug verkennen. Daar zie ik een grote pol van S. callosa. En wat een vorm! Eentje met extra smalle, en lange bladeren. Nog nooit eerder gezien.

Frankie Wulleman

Ook Saxifraga paniculata is aanwezig.

Frankie Wulleman

En hier staan ze nog eens beiden te samen.

Frankie Wulleman

In de omgeving zijn er flink wat bossen, waar je ook deze jongens kan tegenkomen.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op  4 september 2017, 22:46:58
De kloof is minder bekend dan die van de Verdon, maar is even mooi en heel apart door het donkere gesteente. Alweer een pareltje in de alpen ontdekt.

Mooi hoor Frankie, aan mij is die kloof mij ontsnapt, moet ik op mijn bucketlist zetten !

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 september 2017, 06:42:14
In de omgeving zijn er flink wat bossen, waar je ook deze jongens kan tegenkomen.

Oei... zonder telelens maak je daar beter geen close-ups van...  --6
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  4 september 2017, 22:46:58

Terug een totaal ander landschap , heel mooi Frankie
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  4 september 2017, 22:59:04
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  4 september 2017, 22:55:10

Ha Gerrit, je bent er ook geweest. Hele mooie omgeving, hé. Het is de poort naar de alpen, als je vanuit het zuiden komt. Zie naar de besneeuwde toppen. Daar gaan we nogmaals heen. Krokussen zoeken!

De poort naar de Alpen , kan alleen maar interessant zijn , Frankie   ;)
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 september 2017, 06:38:26
Vooraleer we het gebergte verder in trekken, nog eventjes de omgeving van de brug verkennen. Daar zie ik een grote pol van S. callosa. En wat een vorm! Eentje met extra smalle, en lange bladeren. Nog nooit eerder gezien.

Heel mooi en speciaal , Frankie
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 september 2017, 06:42:14

Deze jongens kom ik liever niet tegen , ze lijken wel erg tam .....
Ieper , West-Vlaanderen