Galanthus 2018-2019

Gestart door Theo Stronks, 14 oktober 2018, 12:05:23

Vorige topic - Volgende topic

Theo Stronks

De eerste bloemen in de Galanthus reginae - olgae

Frankie Wulleman

Hier nog niets te zien, Theo, waarschijnlijk nog te warm?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

dan is de Galanthus reginae - olgae er vroeg bij dit jaar.
las op een site pas vanaf november december?

Frankie Wulleman

Vandaag dan toch al Galanthus elwesii var. monostictus opgemerkt, die er wel heel vroeg bij is dit jaar. Meestal bloeit die hier pas in de tweede helft van november.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 16 oktober 2018, 21:19:43
Vandaag dan toch al Galanthus elwesii var. monostictus opgemerkt, die er wel heel vroeg bij is dit jaar. Meestal bloeit die hier pas in de tweede helft van november.

Mooi groepje Frankie ! Hier heb ik ook al enkele neuzen opgemerkt van een vroege elwesii ....
Ondertussen al een eerste bloem G.reginae olgae
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Hier is de bloei van Galanthus reginae-olgae 'Tilebarn Jamie' dit jaar beduidend minder dan vorig jaar ??  ))4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Marc Coolens

Hier een potje G. Peshmeni in bloei, bloeit reeds 3 weken dus reeds een beetje op de retour.
Staat in pot omdat hij niet zo winterhard zou zijn , zal ik toch eens moeten proberen in volle grond.
Zijn er forumleden die hierover meer weten ?

Luc Gilgemyn

Mooie pot, Marc - je vraag kan ik niet beantwoorden, ikzelf heb de soort niet.
Er zijn ongetwijfeld leden die er wel ervaring mee hebben...  ((--11
Harelbeke-West-Vlaanderen

Marc Coolens

 ja Luc G. Peshmeni is niet zo courant in kultuur, zal in de toekomst wel iets proberen , heb toch al een  een 4tal  potten met bloemen.
Zal 2 potjes G.P. meebrengen voor de tombola;
2 soorten staan klaar om te openen bij een beetje zon, foto's zondag genomen

Luc Gilgemyn

Fijn dat je die wegschenkt voor de tombola Marc !  -6(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Galanthus ‘Peter Gatehouse’ staat hier al een tijdje te bloeien .
G. Barnes staat ernaast maar bloem zit verstopt onder cyclamen blad .

Danny Bonnez

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 18 november 2018, 20:42:33
Galanthus ‘Peter Gatehouse’ staat hier al een tijdje te bloeien .
G. Barnes staat ernaast maar bloem zit verstopt onder cyclamen blad .

Heel mooie combinatie , Lily-Anne
Ieper , West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Bedankt Danny . In het echt is het helemaal niet zo opvallend omdat het maar een klein groepje is, maar door het op foto te zetten , kan je er nog heel lang van genieten.

Theo Stronks

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 18 november 2018, 20:42:33
Galanthus ‘Peter Gatehouse’ staat hier al een tijdje te bloeien .
G. Barnes staat ernaast maar bloem zit verstopt onder cyclamen blad .
Ziet er mooi uit Lily-Anne,zeker in deze tijd als er weinig meer bloeit.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 18 november 2018, 20:42:33
Galanthus ‘Peter Gatehouse’ staat hier al een tijdje te bloeien .
G. Barnes staat ernaast maar bloem zit verstopt onder cyclamen blad .

Sowieso een mooi herfstbeeld Lily-Anne !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen