Auteur Topic: Belgische sneeuwklokjes  (gelezen 162915 keer)

John Aipassa

  • Junior
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Man
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #135 Gepost op: 25 januari 2013, 21:10:17 »
Hallo Sven,

Dank voor je welkomstwoord. Ik zal zeker bijdragen aan dit forum. Lijkt me leuk om in mijn moerstaal ervaringen te delen.

Ik ben eigenlijk nog niet zo lang met sneeuwklokjes bezig. Ben enthousiast gemaakt door een Amerikaanse plantenvriendin, die ik heb geholpen om nieuwere Europese cultivars te bemachtigen, waaronder woronowii 'Elisabeth Harrison' bij Ian Christie. Ik heb ook 'Green Tear' van Gert Jan vd Kolk in handen gehad, maar die wilde geen prijs noemen op dat moment.

Ik had geen flauw benul, waar al die drukte nou om te doen was, maar binnen een jaar tijd heb ik nu zelf toch al zo'n 25 verschillende in mijn tuin groeien, waarvan er vijf geel zijn. De gele hebben mijn bijzondere interesse. Ben zelfs vorig jaar ook gewoon op jacht gegaan naar gele sneeuwklokjes in oude heemtuinen, borgen en kasteeltuinen hier in de Achterhoek e.o. Tja, dan kun je niet meer ontkennen, dat de koorts je bereikt heeft ;D.

Greetz,
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16869
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #136 Gepost op: 26 januari 2013, 09:37:41 »
Waar een IRG artikel toe kan leiden. In ieder geval een registratie als forum lid hier bij het VRV.
Doch ook met de vraag of die mooie gele sneeuwklokjes van Valentin al ergens verkrijgbaar zijn.

Groet,

Welkom op ons forum John ! Je zal hier ongetwijfeld heel wat plezier beleven... en niet alleen in de sneeuwklokjestijd !  ;)
Hoe een artikel bij onze schotse vrienden je uiteindelijk tot het enige Nederlandstalige rotsplantenforum kan brengen hé ?
Nu nog lid worden van de VRV en/of de NRV en je bent helemaal "up to date" !
 


En ook van mijn kant gefeliciteerd met je IRG artikel, Valentin - leuk je hier weer te zien?  We kijken weeral nieuwsgierig uit naar wat je hier tevoorschijn zult toveren !  ((13
Harelbeke-West-Vlaanderen

John Aipassa

  • Junior
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Man
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #137 Gepost op: 26 januari 2013, 15:22:01 »
Dank je wel Luc.

En inderdaad, bij een lidmaatschap bij het SRGC hoort eigenlijk ook een lidmaatschap bij het VRV, dus wie weet  ;).
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #138 Gepost op: 26 januari 2013, 16:23:20 »
Hallo John,
Welkom op dit leuke forum. Je naam had ik al wel op het forum van de SRGC gezien. Dat valt dan wel op, omdat er niet erg veel nederlanders meedoen.
Lid worden is echt wel de moeite waard. Niet duur en je krijgt leuke post thuis.

Groeten,
Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8873
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #139 Gepost op: 26 januari 2013, 17:34:10 »
Waar een IRG artikel toe kan leiden. In ieder geval een registratie als forum lid hier bij het VRV.
Doch ook met de vraag of die mooie gele sneeuwklokjes van Valentin al ergens verkrijgbaar zijn.

Groet,

Hoi John,  ((13

blij je ook hier te zien  ((12 , en zoals je zegt, hier kan je jezelf eens uitleven in je moedertaal!!
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2013, 17:36:45 door Wim Boens »

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15870
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #140 Gepost op: 26 januari 2013, 19:19:11 »
Dank je wel Luc.
En inderdaad, bij een lidmaatschap bij het SRGC hoort eigenlijk ook een lidmaatschap bij het VRV, dus wie weet  ;).

Van harte welkom John ! Weer iemand meer om mee over bolgewassen en orchids te keuvelen ...Goed zo .... ((12
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #141 Gepost op: 26 januari 2013, 21:26:19 »
Ik had geen flauw benul, waar al die drukte nou om te doen was, maar binnen een jaar tijd heb ik nu zelf toch al zo'n 25 verschillende in mijn tuin groeien, waarvan er vijf geel zijn. De gele hebben mijn bijzondere interesse. Ben zelfs vorig jaar ook gewoon op jacht gegaan naar gele sneeuwklokjes in oude heemtuinen, borgen en kasteeltuinen hier in de Achterhoek e.o. Tja, dan kun je niet meer ontkennen, dat de koorts je bereikt heeft ;D.

Als ik dit zo lees, vermoed ik dat de diagnose inderdaad snel gesteld is, John!  -1(
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

John Aipassa

  • Junior
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Man
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #142 Gepost op: 27 januari 2013, 11:29:06 »
Wat een warm welkom toch! Ik voel me nu al thuis hier  ((12 .
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16869
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #143 Gepost op: 27 januari 2013, 18:08:52 »
De informatie ivm Kalmthout werd verplaatst naar Galanthus evenementen 2013

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=911.msg36169#msg36169
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ruben Billiet

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1903
  • Geslacht: Man
  • bulbs and perennials
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #144 Gepost op: 28 januari 2013, 20:13:58 »
hallo iedereen,

Zou er iemand op dit forum zijn waaraan ik vroeger een foto heb gezonden van galanthus 'Iseghem'? Zoja, kan die persoon me opnieuw helpen aan een foto, die ik jammer genoeg niet meer beschikbaar heb en graag zou geven aan valentin wijnen voor zou voordracht over Belgische sneeuwklokjes.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #145 Gepost op: 28 januari 2013, 21:55:49 »
Luc;
 ooit postte je een foto van die Galanthus nivalis var. 'Scharlockii 'iseghem' (Ruben Billiet) in een klein bestand. Kan je mij - met toelating van RB- die  a u b doormailen voor mijn voordracht in Wolfheze (Sneeuwklokjesfeest in de 'Boschhoeve', donderdag 14 februari. Mercikes!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16869
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #146 Gepost op: 28 januari 2013, 22:14:16 »
Ik stuur hem door op het mail-adres dat ik van u heb, Valentin !  ;)

Voor de liefhebbers, mijn foto van "Iseghem" is hier terug te vinden :

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=484.msg20204#msg20204
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2013, 09:38:54 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ruben Billiet

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1903
  • Geslacht: Man
  • bulbs and perennials
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #147 Gepost op: 29 januari 2013, 20:30:06 »
Van Harte bedankt voor de hulp Luc.

Voor alle liefhebbers die me willen bereiken via email (of reeds geprobeerd hebben) dit zal NIET meer lukken op rubenbilliet180@hotmail.com. door een lange inactiviteit is dit account afgesloten.
Mijn nieuwe email is:
ruben_billiet@hotmail.be

Je sta als standhouder in kalmthout: als je een bepaalde 'wenslijst' hebt (haalbaar) laat het gerust weten en ik kijk wat ik kan doen.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #148 Gepost op: 29 januari 2013, 21:31:22 »
Terug naar de orde van de dag: Belgische sneeuwklokjes. Wat vinden jullie van deze Galanthus nivalis var. 'Scharlockii'?
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Ruben Billiet

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1903
  • Geslacht: Man
  • bulbs and perennials
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #149 Gepost op: 29 januari 2013, 21:37:45 »
prachtige poculiformis scharlockii valentin! en dan nog 2 bloemen per bloeistengel... doet hij dit elk jaar opnieuw of was het een goed gevoede bol?