Auteur Topic: Belgische sneeuwklokjes  (gelezen 173082 keer)

Loes de Groot

• Volwaardig poster
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
Re: Belgische sneeuwklokjes
« Reactie #90 Gepost op: 21 februari 2012, 19:55:17 »
Cor,
Die cloche heb ik al jaren en is helaas een flink stuk vanaf gebroken,eigenlijk alleen nog voor de sier.
'Don Pedro' heeft de vorst en sneeuw gewoon prima doorstaan

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #91 Gepost op: 21 februari 2012, 23:31:03 »
De berichten over ziekte en verliezen van Galanthussen werd verplaatst naar volgende link:
http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=255.msg19413#msg19413
vr gr
Harelbeke-West-Vlaanderen

Valentin Wijnen

• Volwaardig poster
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
« Reactie #92 Gepost op: 24 februari 2012, 14:28:42 »
Volgende week -als het wat zonnig wordt- hoop ik foto's te posten van de nieuwste Belgische sneeuwklokjes. Het betreft een selectie uit vele tientallen sneeuwklokjes die gedurende vier- vijf jaren in verschillende tuinen zijn geobserveerd. Sommige daarvan zijn gewoon echt outstanding. Maar je zal het wel zelf merken...
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Lina Hesseling

• Senior poster
« Reactie #93 Gepost op: 24 februari 2012, 14:34:13 »
We wachten vol spanning af.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Loes de Groot

• Volwaardig poster
    • cattery van het Zaanenbos
« Reactie #94 Gepost op: 24 februari 2012, 15:47:33 »
dat de zon maar flink mag schijnen  --9 --9 --9

Valentin Wijnen

• Volwaardig poster
« Reactie #95 Gepost op: 7 maart 2012, 13:29:24 »
Zeer recente vondst (vorige zaterdag) in een populierbeemd in Borgloon,vlakbij een allesvernietigend tractorspoor. Bekijk het eens goed....Hopelijk is dit stabiel. Ik vond in vorige jaren twee keer iets gelijkaardigs, maar wel telkens een alleenstaande bolletje. Dat bleek niet stabiel. Nu betreft het echter een volledig polletje met een zevental bloemen uit zes bollen en nog wat klisters. De kans dat dit genetisch stabiel is, is dus zeker groter! Let's hope. Voor zover ik weet, bestaat er nils gelijkaaarig. En ja, love it or hate it....maar apart is het dan natuurlijk wel!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Lina Hesseling

• Senior poster
« Reactie #96 Gepost op: 7 maart 2012, 15:28:33 »
Een heel sierlijk klokje, Valentin.

Je moet er het beste maar van hopen.

Als je tijd hebt, laat ons dan nog eens foto's zien van je trip naar Engeland? We zijn allemaal wel erg benieuwd naar je plaatjes.

Lina.

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #97 Gepost op: 7 maart 2012, 16:10:30 »
Zeer recente vondst (vorige zaterdag) in een populierbeemd in Borgloon,vlakbij een allesvernietigend tractorspoor. Bekijk het eens goed....Hopelijk is dit stabiel. Ik vond in vorige jaren twee keer iets gelijkaardigs, maar wel telkens een alleenstaande bolletje. Dat bleek niet stabiel. Nu betreft het echter een volledig polletje met een zevental bloemen uit zes bollen en nog wat klisters. De kans dat dit genetisch stabiel is, is dus zeker groter! Let's hope. Voor zover ik weet, bestaat er nils gelijkaaarig. En ja, love it or hate it....maar apart is het dan natuurlijk wel!

Ik ben natuurlijk maar een leek, maar ik zie er toch niet direct iets speciaals aan, Valentin. Of is dit een nieuw raadseltje?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #98 Gepost op: 7 maart 2012, 16:16:36 »

Ik ben natuurlijk maar een leek, maar ik zie er toch niet direct iets speciaals aan, Valentin. Of is dit een nieuw raadseltje?

:D :D Hij heeft maar twee buitenste bloemblaadjes, als ik het goed zie!!

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #99 Gepost op: 7 maart 2012, 16:28:19 »

God ja, ik had het nog niet opgemerkt. Dus toch wat nieuws.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lida Lourens

• Top poster
« Reactie #100 Gepost op: 7 maart 2012, 16:50:46 »
Ja luitjes, zo zie je maar weer dat je er een aparte oog voor moet hebben om iets nieuws te kunnen zien.
Zondag waren er hier in de tuin ook een paar kenners en vonden ook iets opmerkelijks. Een polletjes nivalis
waarvan alle bloemen bloeiend en open omhoog stonden. Nu maar hopen dat het zo blijft.

« Laatst bewerkt op: 8 maart 2012, 22:08:33 door Lida Lourens »
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Sven de Groot

• Top poster
« Reactie #101 Gepost op: 7 maart 2012, 16:54:17 »

Ja, dat zie ik ook, heel speciaal! Hopen dat dit ook de komende jaren zo blijft.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Valentin Wijnen

• Volwaardig poster
« Reactie #102 Gepost op: 7 maart 2012, 17:15:13 »
Ik heb deze 2 bloembladige nivalis ook gepost op het SRGC. Daar was men er enthousiast over. We zochten en vonden in het verleden al vier-vijf en zestallige nivalissen enz......hier is de (hopelijk allereerste stabiele) tweetallige. Outstanding in elke collectie, onmiddellijk herkenbaar ALS het zo blijft!

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #103 Gepost op: 7 maart 2012, 17:42:27 »
Mooi ding, Valentin !

Hij staat al een keertje in de gewone Galanthus thread, maar ik denk dat hij hier ook thuis hoort in het rijtje van sneeuwklokjes met een Belgische nummerplaat  ;):

(hij is niet van mij !!  ))8)

Galanthus "Iseghem"

Harelbeke-West-Vlaanderen

Lina Hesseling

• Senior poster
« Reactie #104 Gepost op: 7 maart 2012, 18:45:36 »
Frankie, ik had het ook niet gezien. En het is nog wel zo duidelijk. ))2

Valentin, ik hoop echt dat hij stabiel is. Dan heb je wel iets speciaals.

Lina.