Ik heb een aantal (rots) plantjes besteld, 31 in totaal. Samen met de plantjes 50L potgrond voor cactussen en vetplanten besteld die intussen al geleverd is.
Nu had ik het idee opgevat om een mengsel te maken van deze catussen en vetplanten grond met perliet en universele potgrond.
De universele potgrond wou ik gaan kopen in de plaatselijke AVEVE, (alsook perliet) echter mogen zij in deze tijden geen non-food verkopen, gevolg is dat ik geen potgrond heb om mijn mengsel te maken.
De oplossing ... andere handelaar zoeken en online bestellen, maar ik stuit op het feit dat de potgrond en andere ofwel uitverkocht zijn en / of dat er serieuze vervoerskosten/verzendkosten worden gerekend.
Zo is er een bekende winkel met filialen in Belgie die vervoerskosten rekenen per product i.p.v. kilometervergoeding. Hierdoor was het bedrag voor verzending hoger dan de potgrond zelf.
Nu zoek ik een oplossing, maar voorlopig ziet het ernaar uit dat de plantjes tijdelijk gaan moeten overleven in de aangeleverde potjes ... kan dit? En hoelang?
Alvast bedankt voor jullie bijdragen.