Galanthus 2020-2021

Gestart door Danny Bonnez, 3 oktober 2020, 18:26:50

Vorige topic - Volgende topic

Luc Scheldeman

Galanthus "Bertram Anderson" en Galanthus reginae-olgae subsp. vernalis
Torhout, West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Luc, mooie witte klokken! Er ontluikt een nieuwe hobby.  --11
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Scheldeman

Citaat van: Herman Mylemans op 28 januari 2021, 16:27:30
Luc, mooie witte klokken! Er ontluikt een nieuwe hobby.  --11
Daar is zeker geen gevaar voor.
En het is allemaal zo nieuw niet, sommige groepen staan hier al 15 en meer jaren.
Torhout, West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Luc, ik ben ook tevreden met een paar opvallende cultivars en voor de rest wat botanische soorten. Met een streepje meer of minder ga ik mij ook niet bezig houden. Galanthus rizehensis heb ik vorig jaar gezaaid en begint nu boven te komen.

Luc Scheldeman

Citaat van: Herman Mylemans op 28 januari 2021, 18:11:58
Luc, ik ben ook tevreden met een paar opvallende cultivars en voor de rest wat botanische soorten. Met een streepje meer of minder ga ik mij ook niet bezig houden. Galanthus rizehensis heb ik vorig jaar gezaaid en begint nu boven te komen.
Voor mij zijn deze enkel "kleur"brengers in de rotstuin in putje winter.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Interessante discussie over het galanthus virus... gelukkig zijn wij tot onze schade en schande vertrouwd met het omgaan met virussen....  :'( :'( :'(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Deze Galanthussen stonden er vandaag ( voor de buien ) mooi bij ….

Galanthus nivalis 'Modern Art'

Galanthus 'Percy Picton'

Galanthus 'Wendy's Gold'
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Hier ook twee geeltjes die wanhopig op een zonnestraal wachten om ook hun binnenkant te laten zien...

Galanthus plicatus 'Wendy's Gold' vorig jaar 3 bloempjes, dit jaar 6  ((14  Met dank aan nog maar eens een geslaagde ruil met den Herman.

Galanthus 'Spindlestone surprise' wacht ook op betere tijden om zijn 'intieme' geheimen prijs te geven.

Marc Coolens

Mooi Danny en Luc ((12
Ook hier wachten enkele cultivars op warmte , foto's van gisteren
Vandaag een beetje zon, is hoopvol !!
ook nog een eigenaardigheid waarschijnlijk omdat ik deze G. Caucasus in de zomer opgepot heb.

Herman Mylemans

Citaat van: Luc Gilgemyn op 31 januari 2021, 11:16:32
Hier ook twee geeltjes die wanhopig op een zonnestraal wachten om ook hun binnenkant te laten zien...

Galanthus plicatus 'Wendy's Gold' vorig jaar 3 bloempjes, dit jaar 6  ((14  Met dank aan nog maar eens een geslaagde ruil met den Herman.

Galanthus 'Spindlestone surprise' wacht ook op betere tijden om zijn 'intieme' geheimen prijs te geven.
Luc, ‘Wendy’s Gold’ doet het goed. Hier ook. ‘Spindlestone surprise’ staat hier nog niet boven.

Herman Mylemans

Citaat van: Marc Coolens op 31 januari 2021, 12:05:42
Mooi Danny en Luc ((12
Ook hier wachten enkele cultivars op warmte , foto's van gisteren
Vandaag een beetje zon, is hoopvol !!
ook nog een eigenaardigheid waarschijnlijk omdat ik deze G. Caucasus in de zomer opgepot heb.
Marc, Galanthus caucasus met 2 bloemen aan 1 stengel? Komt dat meer voor?

Marc Coolens

Is de eerste keer dat ik zoiets zie Herman . Ik heb deze toch een 5 tal jaar in de tuin.Aangekocht bij nurserie Ivycroft.
Begon een mooie pol te worden en een paar bollen kwamen aan de oppervlakte , daarom opgepot de voorbije zomer.
Bij galanthus heb ik nog gezien dat door oppotten de bloemen soms kleine afwijkingen hebben.
Wil uitplanten op een andere plaats  en ook eens voor de tombola schenken.Hopelijk kunnen we in de herfst opnieuw samenkomen . _08

Herman Mylemans

Citaat van: Marc Coolens op 31 januari 2021, 13:45:05
Is de eerste keer dat ik zoiets zie Herman . Ik heb deze toch een 5 tal jaar in de tuin.Aangekocht bij nurserie Ivycroft.
Begon een mooie pol te worden en een paar bollen kwamen aan de oppervlakte , daarom opgepot de voorbije zomer.
Bij galanthus heb ik nog gezien dat door oppotten de bloemen soms kleine afwijkingen hebben.
Wil uitplanten op een andere plaats  en ook eens voor de tombola schenken.Hopelijk kunnen we in de herfst opnieuw samenkomen . _08
Marc, ik mis die samenkomsten ook wel. Plantenbeurzen zullen er dit voorjaar waarschijnlijk ook niet zijn.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Herman Mylemans op 31 januari 2021, 14:54:47
Citaat van: Marc Coolens op 31 januari 2021, 13:45:05
Marc, ik mis die samenkomsten ook wel. Plantenbeurzen zullen er dit voorjaar waarschijnlijk ook niet zijn.

Tja Heren, het is nog altijd afwachten.  Als we toestemming krijgen van de UGent én als we voldoende sprekers vinden willen we zelfs proberen om 3 bijéénkomsten te organiseren, maar het is nog altijd koffiedik kijken...  ((--11

Marc Coolens

Luc we duimen en zullen een kaarsje branden ((14