Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Kris, deze heb ik onder de naam Gentiana angustifolia 'Iceberg' van Philip van Hilst in 2018. Het ziet er mij ook niet juist uit of te wel is hij afgegaan van de regen
Citaat van: Herman Mylemans op 17 mei 2021, 17:09:46Kris, deze heb ik onder de naam Gentiana angustifolia 'Iceberg' van Philip van Hilst in 2018. Het ziet er mij ook niet juist uit of te wel is hij afgegaan van de regen Het is veeleer een alba vorm Herman.
Gentianella corymbifera bloeit voor de eerste keer dit jaar. Gezaaid in de winter van 2017, de vorm en kleur zijn typisch voor Gentiana uit Nieuw-Zeeland.Ik denk dat het het wachten waard was...😏
Citaat van: Thomas Eckert op 16 juli 2021, 15:24:41Gentianella corymbifera bloeit voor de eerste keer dit jaar. Gezaaid in de winter van 2017, de vorm en kleur zijn typisch voor Gentiana uit Nieuw-Zeeland.Ik denk dat het het wachten waard was...😏Heel mooi Thomas . Die kende ik nog niet . Ik heb hier alleen Gentiana saxosa in de collectie . En die lijkt aanstalten te maken om te gaan bloeien. Voor het tweede jaar op rij dat hij gaat bloeien. Vroeger was ik hem meestal al kwijt nadat hij 1 keer had gebloeid .
Super zomer gentianen mannen !! Ik heb er ook nog een. Opgekweekt uit zaad dat mij uit Nieuw-Zeeland werd toegestuurd onder de naam Gentiana septemfida, compact form.Compact is hij in elk geval, mooi ook, vind ik... of de naam septemfida klopt ??
Toch wel een ontzettend mooi ding Luc ! Maakt hij zaden aan ?
Ik heb nog nooit zo'n compacte vorm van deze Gentiana gezien. Gewoon betoverend. 😍Ik zou ook graag willen weten of hij ooit eerder zaad heeft geproduceerd.Verbazingwekkend dat het van NZ naar jou is gekomen ....
Gentiana cachemirica...Indisch deel van Kashmir, 3100 meter
Citaat van: Thomas Eckert op 24 juli 2021, 13:38:31Gentiana cachemirica...Indisch deel van Kashmir, 3100 meterThomas, is deze plant afkomstig van zaad uit het wild? Het is zeer moeilijk om de echte te vinden.Hij ziet er wel anders uit dan de oude afbeelding die ik heb. (Link naar bijlage)