Zaaien van rotsplanten

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 februari 2010, 19:13:46

Vorige topic - Volgende topic

Theo Stronks

Fascinerend beschreven Kris,zo blijkt maar weer eens dat je het zaad niet te vroeg weg moet gooien.
Het zelfde geld ook voor Trilliums-Astragalus-Oxytropis en nog wel meer soorten,veelal zaden die "hard"zijn.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 30 januari 2012, 20:54:45
Gisteren ook nog de laatst toegekomen zaden aan de respectievelijke potjes toegewezen.

En die staan er vandaag de dag dan bij als op deze foto .... 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gert Hoek

Ik heb vorig weekend (voor de vorst) alle zaailingen, van zaaipotten van dit jaar en voorgaande jaren, in mijn kasje gezet. Ik houd ze dan net boven nul en veeg de sneeuw van het dak van de kas. Meer licht in de kas zodat de zaailingen niet teveel rekken. De zaaipotten staan bij mij normaal onder het platglas met een vliesdoek erover. Maar als er sneeuw voorhanden is haal ik het vliesdoek eraf en gooi sneeuw over de potten.

Gyi Peelaerts

Wie kan mij vertellen waar ik zaden van zoveel mogelijk lewisia soorten kan bestellen mogen ook amerikaanse telers zijn ik ben een lewisia fanaat geworden
Gyi 8)

Wim Boens

Citaat van: Gyi Peelaerts op  5 februari 2012, 18:05:11
Wie kan mij vertellen waar ik zaden van zoveel mogelijk lewisia soorten kan bestellen mogen ook amerikaanse telers zijn ik ben een lewisia fanaat geworden
Gyi 8)

Gyi, een link waar je wel wat Lewisia's kunt vinden: http://www.alplains.com/
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Michael J Campbell

#95
Citaat van: Gyi Peelaerts op  5 februari 2012, 18:05:11
Wie kan mij vertellen waar ik zaden van zoveel mogelijk lewisia soorten kan bestellen mogen ook amerikaanse telers zijn ik ben een lewisia fanaat geworden
Gyi 8)
Gyi you like Lewisias.

Have a look here



https://picasaweb.google.com/105169228901870620843/24022008LewisiaCollection1TheseHybsHaveAllBeenMadeByMeOverTheLast15Years



In Shannon town on the west coast of Ireland.
___________________________________________
http://www.facebook.com/michael.j.campbell.395

Lewisias, Alpines, South African bulbs
http://picasaweb.google.com/home

Johan Keulemans

very nice collection Michael  ((7
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Gilgemyn

"Nice" is an understatement Johan !
I think Michael's must be the best collection of Lewisia hybrids in Europe !!  -6( ((13
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

Citeer"Nice" is an understatement Johan !

))2   Michael en Luc, zal het nooit meer doen.  -2((

CiteerI think Michael's must be the best collection of Lewisia hybrids in Europe !!

((10  ((3
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Michael J Campbell

In Shannon town on the west coast of Ireland.
___________________________________________
http://www.facebook.com/michael.j.campbell.395

Lewisias, Alpines, South African bulbs
http://picasaweb.google.com/home

Luc Gilgemyn

Het is je vergeven Johan !
De hybriden van Michael zijn wereldberoemd in Ierland !  ;)  :D
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

En ook Michael is zo vriendelijk om het me te vergeven. ((4

Weeral een reden om toch eens richting Ierland te gaan.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Gilgemyn

Citaat van: Johan Keulemans op  5 februari 2012, 21:15:12
Weeral een reden om toch eens richting Ierland te gaan.

Now there's a good idea Johan !  ((14
Dat is nog eens een goed idee !  We reserveren misschien al best een bus voor de VRV als we terug zijn uit Harlow...   8)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

Af en toe heb ik eens een helder moment met als gevolg een -8(

Eén deelnemer is er alvast.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Gyi Peelaerts

ieder bedankt voor de inlichtingen
Gyi ((14 ((14