Ik heb sinds verleden jaar ook wat ervaring opgedaan met Seramis. Ik heb toen Campanula shetleri overgezet vanaf hun zaailingen stadium in de Seramis om te proberen of dat goed gaat. Nu ( vandaag 14-01-2014) moet ik zeggen dat het boven verwachting gaat. Mooie gezonde zaailingen die ( door het warme weer) al weer aan het uitlopen gaan. Dit jaar ga ik experimenteren met andere moeilijke soorten.
Overigens zit mijn zaaiwerk er al weer op. Alles is gezaaid en staat buiten om de eerste vorstdagen af te wachten. Dit jaar niet zo veel gezaaid( 80 potten), maar wel veel aparte soorten. Veel Townsendia en Celmisia. Daarnaast nog wat Primula en Gentiana en andere soorten.
Waar ik helemaal blij mee ben is het zaad wat ik het laatst binnen heb gekregen. Deze heb ik rechtstreeks in de tuf gezaaid: Jankaea, Viola carzorlensis en delphinantha, Campanula zoysii en Morettiana, C. cenisia en Oreadum. Heel blij mee.
Volgend jaar ga ik dit soort moeilijke zaden ook eens in de Seramis uit proberen. Inclusief Physoplexis comosa, lijkt mij dat deze het ook goed doet op Seramis.
groet Peter