Auteur Topic: Coniferen  (gelezen 67903 keer)

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Coniferen
« Reactie #165 Gepost op: 22 december 2024, 17:39:04 »
Ik zie dat je ook Suzi hebt staan. Prachtig boompje niet? En groeit niet snel. Ideaal voor een trog.

Zonder meer Frankie ! Ik moet er misschien wel een paar van die onderste takken afhalen ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #166 Gepost op: 22 december 2024, 17:47:45 »
Ik zie dat je ook Suzi hebt staan. Prachtig boompje niet? En groeit niet snel. Ideaal voor een trog.

Zonder meer Frankie ! Ik moet er misschien wel een paar van die onderste takken afhalen ?

Ja dat kan je zeker doen, Kris, om zo het stammetje meer zichtbaar te maken die met de jaren steeds dikker zal worden. Dan krijg je ook dat bonsai-achtig effect.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Sjaak de Groot

• Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
« Reactie #167 Gepost op: 23 december 2024, 20:37:04 »
Frankie, op de doedag van de NRV 14 dec. was een lezing van Jos Kuypers over het stekken van allerlei heestertjes, had hij het ook over het stekken van Cryptomeria, deze moet in tegenstelling van veel andere soorten met een hieltje moeten worden gestekt. De beste tijd om te stekken is volgens Jos vanaf September.

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #168 Gepost op: 24 december 2024, 09:36:10 »
Frankie, op de doedag van de NRV 14 dec. was een lezing van Jos Kuypers over het stekken van allerlei heestertjes, had hij het ook over het stekken van Cryptomeria, deze moet in tegenstelling van veel andere soorten met een hieltje moeten worden gestekt. De beste tijd om te stekken is volgens Jos vanaf September.

Dank voor de waardevolle tip, Sjaak. Volgend seizoen probeer ik het nog eens. Had hij het ook nog over stekpoeder?

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #169 Gepost op: 14 april 2025, 10:34:49 »
Een uitlopende Cedrus 'Kenwith' met zijn frisgroene naaldjes is ook iedere keer weer mooi om te zien.

Marcel van den Berg

• Junior
  • **
    • foto overzicht
« Reactie #170 Gepost op: 14 april 2025, 13:48:03 »
Een uitlopende Cedrus 'Kenwith' met zijn frisgroene naaldjes is ook iedere keer weer mooi om te zien.

Prachtig Frankie!
Een (opgaande) dwergvorm van de C. libanii staat hier ook nog op de wenslijst.

Hier staan de dennen in vuur en vlak met de kaarsen voor het nieuwe groeiseizoen.

Pinus sylvestris 'Jeremy'

Pinus parviflora sp. (kom ik op terug)

Pinus mugo sp. ( kom ik op terug)

Pinus mugo sp. ( kom ik op terug)

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #171 Gepost op: 19 april 2025, 22:17:40 »
Een tuinzichtje waarbij enkele verticaal groeiende conifeertjes het beeld helpen mee bepalen.

Edit Luc : Sorry Frankie, maar ik heb de foto die neer lag rechtop willen zetten maar om één of andere duistere reden kan ik de foto niet meer terug plaatsen...  ((--11  Misschien kan je een liggend beeld (landscape) maken en herplaatsen in een nieuw bericht.  -2((
« Laatst bewerkt op: 20 april 2025, 11:23:08 door Luc Gilgemyn »

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #172 Gepost op: 22 april 2025, 22:14:10 »
Cryptomeria 'Tenzan' staat al vele jaren in de crevice garden en is amper 2 vuisten groot.

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #173 Gepost op: 22 april 2025, 22:14:46 »
Een tuinzichtje waarbij enkele verticaal groeiende conifeertjes het beeld helpen mee bepalen.

Edit Luc : Sorry Frankie, maar ik heb de foto die neer lag rechtop willen zetten maar om één of andere duistere reden kan ik de foto niet meer terug plaatsen...  ((--11  Misschien kan je een liggend beeld (landscape) maken en herplaatsen in een nieuw bericht.  -2((

Doe ik nog wel eens, Luc.