mediterrane orchideeen

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 februari 2010, 21:32:07

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Peter Rijntjes op 24 april 2013, 22:38:10
Weet jij een goed adres om deze vandaan te halen Kris?
Jan Moors ken ik al en daar heb ik naar volle tevredenheid al meerderes soorten Ophrys en Orchis vandaan. Maar het gaat mij ook om de andere soorten,
groet Peter


Dat is werk van meer dan 10 jaar Peter ! Gaat niet in één, twee, drie .....
Ik heb al eens besteld in Duitsland , kom momenteel niet op de naam . Ook al bij Laneside ...En ook bij Jan en Phytesia en .....Maar ook komen sommige vanop beurzen en heb je af en toe goede vrienden nodig die je al eens iets bezorgen .....Ruilen gebeurd ook wel eens ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Peter Rijntjes

Heb je wat te ruilen dan, Kris?

Sven de Groot

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 22 februari 2012, 22:14:08
Citaat van: Sven de Groot op 22 februari 2012, 21:56:19
Dat is echt fantastisch mooi! --6
Zou je, als je Marc Bertels nog eens spreekt, hem willen vragen naar de omstandigheden waaronder hij deze Ophrys kweekt? Ik weet niet beter dan dat Ophrys bertolonii een soortje is dat enkel in het Middellandse Zeegebied voorkomt.

Wil ik met plezier voor je doen Sven.
Je kan hem ook bezoeken tijdens zijn open dag : http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=669.msg0#new

Heb je toevallig ooit nog nagevraagd hoe het de Ophrys bertolonii van Marc Bertels inmiddels vergaat, Kris? Ik heb een hoekje in de tuin voor winterharde knolorchideetjes en zou dit soortje ook wel eens willen proberen.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Gerard Verweij

Citaat van: Peter Rijntjes op 24 april 2013, 22:38:10
Weet jij een goed adres om deze vandaan te halen Kris?
Jan Moors ken ik al en daar heb ik naar volle tevredenheid al meerderes soorten Ophrys en Orchis vandaan. Maar het gaat mij ook om de andere soorten,

groet Peter
Peter, weet wel een goed adresje in Rumst, Belgie.
(wachten we gewoon tot ie weer eens op vakantie is.......) :P :P :P

Kris De Raeymaeker

#244
Citaat van: Gerard Verweij op 26 april 2013, 17:29:40
Peter, weet wel een goed adresje in Rumst, Belgie.
(wachten we gewoon tot ie weer eens op vakantie is.......) :P :P :P


--2 --2 2-)( 2-)( )-12 )-12 )-12 -3( gelekaart gelekaart

Er lopen hier enkele dobbermannen rond ! En euh ...als er nu ooit nog eens iets weg is .....heb ik al een hoofdverdachte .... :P
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Sven de Groot op 26 april 2013, 09:52:24
Heb je toevallig ooit nog nagevraagd hoe het de Ophrys bertolonii van Marc Bertels inmiddels vergaat, Kris? Ik heb een hoekje in de tuin voor winterharde knolorchideetjes en zou dit soortje ook wel eens willen proberen.

Ik heb hem helaas nog niet kunnen  treffen Sven .... misschien op zijn opendeur ........
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Peter Rijntjes op 25 april 2013, 09:25:12
Heb je wat te ruilen dan, Kris?

Helaas ,momenteel niet Peter .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 april 2013, 17:56:22
Citaat van: Gerard Verweij op 26 april 2013, 17:29:40
Peter, weet wel een goed adresje in Rumst, Belgie.
(wachten we gewoon tot ie weer eens op vakantie is.......) :P :P :P


--2 --2 2-)( 2-)( )-12 )-12 )-12 -3( gelekaart gelekaart

Er lopen hier enkele dobbermannen rond ! En euh ...als er nu ooit nog eens iets weg is .....heb ik al een hoofdverdachte .... :P
Peter R.  Uit Aalten !

Sven de Groot

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 april 2013, 17:58:38
Ik heb hem helaas nog niet kunnen  treffen Sven .... misschien op zijn opendeur ........

Bedankt voor je reactie, Kris. Wordt vervolgd.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Peter Rijntjes

Gerard, bedoel Peter R de Vries?


_01 _01

Gerard Verweij

Citaat van: Peter Rijntjes op 26 april 2013, 22:06:51
Gerard, bedoel Peter R de Vries?


_01 _01
Woont die ook in Aalten, dan?

Sven de Groot

Een stuk later dan die van Kris, maar niet minder mooi: Anacamptis papilionacea subsp. expansa.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Peter Rijntjes

Allemaal mooi, Heren. Ik sluit mij aan in de rij met Anacamptis papilio zonder enige toevoegingen.


((14

Peter Rijntjes

Vandaag op de foto gezet: Serapias lingua

Brian Blanken