Dit was ook een Crocus waar ik eerst verward over was toen we hem zagen op de vindplaats waar meerdere soorten door mekaar groeien ...Ik denk nog steeds dat het Crocus mazziaricus is maar sta uiteraard open voor andere ideeën . Waarom ik eerst twijfelde is het feit dat ik dacht dat mazziaricus niet zover zuidelijk voorkwam maar eerder centraal op de Pelops .
Nog enkele ...dit is trouwens in de buurt van Kremasti . En die plek zal Luc wel kennen ....
Is foto 2 ook mazziaricus
? Of is dat niveus ?
Luc kent het plateau van Kremasti inderdaad ook, wat een Crocusparadijs. Van die prachtige blauw gestreepte vormen van Mazziaricus heb ik toen een paar stuks verzameld, helaas hebben die hier nog niet willen bloeien... dat geldt trouwens voor een aantal C mazziaricus van diverse vindplaatsen. Die doen het hier qua bloei heel zwak. Op die plaats vond ik ook de gestreepte vormen van C. boryi die ik eerst voor laevigatus hield. Zie hierover uitvoerige uitleg in het crocus topic. Ik zal hier geen foto plaatsen, misschien kom jij daar nog op terug even verder Kris, benieuwd naar jouw vondsten en bevindingen. C. hadriaticus vonden wij daar ook en één (1) exemplaar van melantherus (daar staan er wel degelijk veel meer, maar zoals reeds hoger vermeld bloeit melantherus net iets later.)
Deze leuke (?) jongen vonden wij daar ook rustig zijn prooi aan het verteren in het zonnetje... We zijn er in een ruime bocht omheen gelopen...