Wat zou eventueel de verschillen zijn tussen C. goulimyi en de leucanthus vorm , Kris ? Wat is uw mening hierover ?
Op basis van de verschillen zou ik er geen afzonderlijke subspecie van maken Danny, als ik eerlijk mag zijn . Het gaat namelijk alleen over de bloemkleur die bij leucanthus een soort van wit is met af en toe een soort heel lichte hint/schijn van lichtpaars .En bij goulimyi ssp. goulimyi zouden het alleen paarse vormen zijn .De subsp. leucanthus zou dan ook gevonden zijn in een totaal ander gebied lees ik soms ...
Maar overal waar ik ze gezien heb stonden wel afwijkende kleuren bij mekaar ....En wat dan met de zogenaamde goulimyi " Mani White ", maar goed die zou ontstaan zijn in cultivatie . Ik heb wel meer lichte paarse , witte en paarse bij mekaar gezien ....Nu op die wel bepaalde plek waar Luc ook was stonden wel alleen maar de planten met de zogenaamde typische kenmerken van leucanthus .
Ik had er geen weet van dat 'Mani white' een menselijke cultivar zou zijn Kris. Voor zover ik weet/wist is het een vondst van Michael Hoog in de Mani. Wat ik wel weet en met eigen ogen gezien heb is, dat er (heel uitzonderlijk) ook wel eens een zuiver wit exemplaar opduikt in een blauwe populatie. O.a. op de 'wei' in Lambo Kampos zag ik er een paar... helaas waren de foto's die ik er van nam slecht en zijn dus verwijderd..

Ik heb wel nog een (archi slechte) foto van twee nog gesloten exemplaren die wel degelijk wit zijn (foto ook op Lambo Kambos genomen)