Ik heb er erg van genoten , Kris ! Het was heel boeiend en leerzaam !!! Bedankt dat we mochten meereizen !!!

Heb nog een vraagje , Crocus laevigatus groeit ook in de Pelops , deze soort heb je niet gezien ( de enigste) , maar bloeit ook wel duidelijk later hé ........
Dank je zeer Danny en graag gedaan ! We zijn een aantal keren op plaatsen geweest waar hij normaal voorkomt ...Maar volgens mij hebben we deze inderdaad nergens gezien .Dus dat is een hiaat in onze trip.Ik denk dat Luc ze destijds wel hebben gezien ? Het is inderdaad vaak een latere bloeier en dan moet je soms wat geluk hebben om ze aan te treffen .
Luc is daar niet zo zeker van... We hadden er een paar als laevigatus verzameld, maar achteraf bekeken heb ik daar heel zware twijfels over. Zie de discussie in Crocus, eerder dit jaar. Ik heb ze uiteindelijk bij boryi ondergebracht, niettegenstaande de streepjes aan de buitenzijde... Overigens ook Ruksans en wijlen het gezin Watt zijn ook nooit zeker. Paul Watt(iorum) schreef zelfs dat hij beide namen op zijn etiketten had... Mijn foto's hieronder dragen nog laevigatus als benaming, maar zeg het maar... Ze bloeien perfect op hetzelfde moment als boryi, ze zijn compleet reukloos, en de bloemvorm lijkt ook veel beter op boryi...