Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Als ze goed staan doen ze het inderdaad heel goed , Kris ! Deze collectie staat nog niet in de tuin en zo kan ik profiteren om ze nu al te fotograferen . Crocus versicolor is een grote favoriet voor mij ! Vanwege de hevige wind heb ik deze binnen moeten fotograferen
Ik wil nog even vermelden dat mijn eerste 4 vormen van Crocus gembosii die tot nu toe bloeien allen een aangename sterke geur hebben ! Een interessant gegeven wat kan helpen bij determinatie van deze soort . Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen !Deze vorm van Crocus gembosii begint al aan de tweede ronde .......
Dit is mijn donkerste vorm van Crocus concinnus
Deze krokus lijkt heel goed op Crocus nubigena maar het is Crocus seisumsiana uit Samos ( de vroegere Samos vorm van nubigena) ! Een eerste bloem ......Crocus seisumsiana
Die pot vol ongeopende schoonheden ziet er wel bijzonder uit Kris... ook veel variatie als ik het goed heb. Benieuwd !!
Citaat van: Luc Gilgemyn op 26 januari 2024, 22:29:36Die pot vol ongeopende schoonheden ziet er wel bijzonder uit Kris... ook veel variatie als ik het goed heb. Benieuwd !!Ok Luc laten we dan maar een tipje van de sluier oplichten ...
Ondertussen doet Crocus hitticus nog wat verder en wat blijkt? Bij deze tweede ronde zijn de bloemen wat groter... ?
Herinneren jullie nog die zaaipot met C. sieberi?Dit is een volgend product die boven komt en wat voor een? Toch ook wel een mooike dacht ik?
Daar staat heel wat moois, Kris, is dat o.a. crewei?