Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 januari 2024, 10:39:42Crocus korolkowii x 'Snow Tiger ' nam , sinds dat hij een eerste keer bloeide op 1 januari , een lange break . Maar nu is hij plots terug.Gisteren kwamen die ook weer eens open ...
Crocus korolkowii x 'Snow Tiger ' nam , sinds dat hij een eerste keer bloeide op 1 januari , een lange break . Maar nu is hij plots terug.
Heel erg mooi Kris !!
Nog een paar aparte vernus die ik de moeite vond om te fotograferen.
Super Frankie, het is duidelijk dat mijn exemplaar hetzelfde lijnenspel en kleurenpalet heeft als die van jou !
Hummm , da is verdacht
Dit keer volledig onterecht Kris Mijn exemplaren zijn opgekweekt uit zaad... echt waar !!
Hier is hij nog op komst... het vergt wat tijd want een gedeelte van de parkinsonii's moeten zich doorheen de Minuartia boren. Crocus atticus 'Bowles white' heeft die hindernis niet. In zijn pot laat hij zich uitgebreid bewonderen... in de volle zon heeft hij zelfs geen schrik om zijn edele delen (naughty bits zeggen de Engelsen )
Crocus atticus 'Bowles white' heeft die hindernis niet. In zijn pot laat hij zich uitgebreid bewonderen... in de volle zon heeft hij zelfs geen schrik om zijn edele delen (naughty bits zeggen de Engelsen )
Citaat van: Luc Gilgemyn op 30 januari 2024, 18:04:30Crocus atticus 'Bowles white' heeft die hindernis niet. In zijn pot laat hij zich uitgebreid bewonderen... in de volle zon heeft hij zelfs geen schrik om zijn edele delen (naughty bits zeggen de Engelsen )Heel mooi en zeker ook een keer buiten proberen Luc ...
Citaat van: Luc Gilgemyn op 30 januari 2024, 17:39:40Geen reactie gekomen op mijn voorzet ... dat krijg je natuurlijk als het aanbod dermate groot is ! Hij ontwikkelde zich inmiddels prima en hij is in gezelschap.Crocus pulchricolor - met toch wel wat variatie in kleur van lichter tot heel donker blauw.Heel aparte kleur Luc ! Had ik nooit geraden ... Heb ik ook nooit in de collectie gehad bedank ik me nu ...
Geen reactie gekomen op mijn voorzet ... dat krijg je natuurlijk als het aanbod dermate groot is ! Hij ontwikkelde zich inmiddels prima en hij is in gezelschap.Crocus pulchricolor - met toch wel wat variatie in kleur van lichter tot heel donker blauw.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 28 januari 2024, 17:03:46... en dan maakt plots deze donkere jongen zijn opwachting..Geen reactie gekomen op mijn voorzet ... dat krijg je natuurlijk als het aanbod dermate groot is ! Hij ontwikkelde zich inmiddels prima en hij is in gezelschap.Crocus pulchricolor - met toch wel wat variatie in kleur van lichter tot heel donker blauw.
... en dan maakt plots deze donkere jongen zijn opwachting..
Kris ! Afwachten of hij het goed doet, het eerste jaar gaat het bijna nooit fout hé!
Dit lijkt hier wel 'Crocus dinsdag' heb ik de indruk...
Nog een keertje Crocus vernus.... zoals ik zei : uit zaad opgekweekt!
Nog even over Crocus gargaricus . Die heb ik in mijn vroegere tuin een aantal jaren buiten kunnen kweken in mijn toenmalige peatbed .....(zie bijgevoegde foto's)Bij de verhuis van de tuin is wat overbleef waarschijnlijk gesneuveld .Hij was toen al achteruit aan het gaan . Ik las deze week nog Facebook berichten van liefhebbers die hem vroeger buiten konden kweken en nu al enkele jaren niet meer omdat winters vaak te extreem nat zijn . Wat zijn jullie ervaringen met deze soort ?
De eerste Crocus orphei kwam ook open...