Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Danny Bonnez op 2 februari 2024, 17:50:23Crocus neglectus Vind ik wel een prachtige soort Danny !
Crocus neglectus
Nog een vorm van Crocus sieberi in bloei gekomen hier. Dit keer weer eentje van Omalos, richting skistation van Kallergi.
Citaat van: Danny Bonnez op 2 februari 2024, 21:37:46Citaat van: Luc Gilgemyn op 2 februari 2024, 10:56:29Citaat van: Danny Bonnez op 1 februari 2024, 20:10:47Deze krokus heeft geen naam . Is hier ontstaan in de tuin als spontane zaailing enkele jaren geleden , heb hem opgegraven en staat nu al 3 jaar in een bollenbed maar vermeerderen doet hij niet . Welke het juist is is een raadsel , ik denk een atticus of sieberi of een hybride tussen beide ? Wat denken jullie ervan ?Voor mij is het een zuivere sieberi, Danny. Het klopt met alles wat zichtbaar is + het feit dat hij niet vegetatief vermeerdert wijst voor mij ook in die richting. Zichzelf uitzaaien lijkt wel de enige manier waarmee hij vermeerdert. Laat nog eens een zijaanzicht zien ?Heb nog deze foto's van vorig jaar Luc ......Dank je Danny, volgens mij mag je'r met gerust gemoed een etiket 'sieberi' bij plaatsen !
Citaat van: Luc Gilgemyn op 2 februari 2024, 10:56:29Citaat van: Danny Bonnez op 1 februari 2024, 20:10:47Deze krokus heeft geen naam . Is hier ontstaan in de tuin als spontane zaailing enkele jaren geleden , heb hem opgegraven en staat nu al 3 jaar in een bollenbed maar vermeerderen doet hij niet . Welke het juist is is een raadsel , ik denk een atticus of sieberi of een hybride tussen beide ? Wat denken jullie ervan ?Voor mij is het een zuivere sieberi, Danny. Het klopt met alles wat zichtbaar is + het feit dat hij niet vegetatief vermeerdert wijst voor mij ook in die richting. Zichzelf uitzaaien lijkt wel de enige manier waarmee hij vermeerdert. Laat nog eens een zijaanzicht zien ?Heb nog deze foto's van vorig jaar Luc ......
Citaat van: Danny Bonnez op 1 februari 2024, 20:10:47Deze krokus heeft geen naam . Is hier ontstaan in de tuin als spontane zaailing enkele jaren geleden , heb hem opgegraven en staat nu al 3 jaar in een bollenbed maar vermeerderen doet hij niet . Welke het juist is is een raadsel , ik denk een atticus of sieberi of een hybride tussen beide ? Wat denken jullie ervan ?Voor mij is het een zuivere sieberi, Danny. Het klopt met alles wat zichtbaar is + het feit dat hij niet vegetatief vermeerdert wijst voor mij ook in die richting. Zichzelf uitzaaien lijkt wel de enige manier waarmee hij vermeerdert. Laat nog eens een zijaanzicht zien ?
Deze krokus heeft geen naam . Is hier ontstaan in de tuin als spontane zaailing enkele jaren geleden , heb hem opgegraven en staat nu al 3 jaar in een bollenbed maar vermeerderen doet hij niet . Welke het juist is is een raadsel , ik denk een atticus of sieberi of een hybride tussen beide ? Wat denken jullie ervan ?
Crocus boryi, January 2024, Pindos, close to the Greek borders with Albania. And a picture of the corm to help you differentiate in your collections with the c.laevigatus.
Citaat van: Vangelis Bezas op 4 februari 2024, 14:35:58Crocus boryi, January 2024, Pindos, close to the Greek borders with Albania. And a picture of the corm to help you differentiate in your collections with the c.laevigatus.Hi Vangelis , very late flowering for boryi ...but maybe normal for Pindos region ?
Hier alweer een grijze en donkere dag ... Veel spannends in de startblokken maar ....
2 die ik toch maar even heb binnen gehaald ...1/ Crocus gembosii van de locus classicus 2/ Crocus gembosii 'Golden Delight "