Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 februari 2024, 18:08:56Op pad in het pad ..... Citaat van: Danny Bonnez op 21 februari 2024, 17:51:56Mooi om te zien , Kris , dit zijn dan spontane zaailingen neem ik aan ? Dat veronderstel ik Danny , heb alleszins nooit de intentie gehad om ze in het pad te planten.Maar inderdaad , daar doen we het voor .
Op pad in het pad .....
Mooi om te zien , Kris , dit zijn dan spontane zaailingen neem ik aan ?
Crocus nubigena blijft dit jaar maar gaan ...erg goed jaar ....
Ik heb al diverse keren geprobeerd om Crocus 'Tricolor' in mijn verzameling te krijgen, maar dat liep telkens uit op een teleurstelling, want toen de bolletjes in bloei kwamen bleek het iets anders te zijn (hoewel soms best aardig, maar niet wat ik had willen hebben). Enkele weken geleden kwam ik potjes tegen bij een lokaal tuincentrum met het label Crocus tricolor (zie foto's). Opnieuw niet de echte cultivar 'Tricolor', nu zelfs 2 verschillende crocussen. Wie weet welke crocussen dit zijn én wie heeft voor mij een betrouwbaar adres voor de echte Crocus 'Tricolor' of misschien zelfs een paar bolletjes over straks na het groeiseizoen?
Crocus tommasinianus 'Ruby Giant'
Citaat van: Danny Bonnez op 21 februari 2024, 19:15:12Crocus biflorus ex Genua , een eigen collectieEen goeie, Danny, net als die andere vondelingen trouwens !
Crocus biflorus ex Genua , een eigen collectie
Niet zo plezant hé Hans , jammer dat sommige leveranciers zo slordig zijn ! de krokussen op de foto's zijn atticus ' Firefly' en tommasinianus cv. . Een betrouwbare kweker is Augis bulbs uit Lithouwen , de nieuwe lijst 2024 komt normaal online in de loop van het voorjaar ( april , mei ) . Bij Nijssen bulbs zou deze crocus ook ok moeten zijn .
Citaat van: Danny Bonnez op 22 februari 2024, 17:04:41Niet zo plezant hé Hans , jammer dat sommige leveranciers zo slordig zijn ! de krokussen op de foto's zijn atticus ' Firefly' en tommasinianus cv. . Een betrouwbare kweker is Augis bulbs uit Lithouwen , de nieuwe lijst 2024 komt normaal online in de loop van het voorjaar ( april , mei ) . Bij Nijssen bulbs zou deze crocus ook ok moeten zijn .Dank je, Danny, voor de determinatie en voor deze tip!
Enkele eigen zaailingen hier in de tuin ontstaan