Crocus 2024

Gestart door Frankie Wulleman, 1 januari 2024, 00:43:09

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 december 2024, 11:58:37
Zaaien ...het blijft plezant ...Crocus archibaldiorum zaailingen ...

Zeker een plezante bezigheid Kris ! Altijd spannend wanneer de zaailingen voor het eerst gaan bloeien , zo heb je ieder jaar wel wat om naar uit te kijken ......
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

14 dagen later dan vorig jaar ....de fantastische Crocus x schnabelii from Dirk .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 december 2024, 15:27:46
14 dagen later dan vorig jaar ....de fantastische Crocus x schnabelii from Dirk .

Echt een heel merkwaardige hybride omdat Dirk erin sloeg om de in de herfst bloeiende Crocus melantherus te kruisen met de in de lente bloeiende C. chrysanthus ....

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 december 2024, 15:30:06

Echt een heel merkwaardige hybride omdat Dirk erin sloeg om de in de herfst bloeiende Crocus melantherus te kruisen met de in de lente bloeiende C. chrysanthus ....

Is inderdaad wel een merkwaardige kruising. Ik had er het toevallig gisteren nog over met enkele mensen over deze buitengewone hybride. En hoe is de aangroei van dit kleinood, Kris. Melantherus is hier eerder een pover ding wat aangroei betreft.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 28 december 2024, 16:16:55
Is inderdaad wel een merkwaardige kruising. Ik had er het toevallig gisteren nog over met enkele mensen over deze buitengewone hybride. En hoe is de aangroei van dit kleinood, Kris. Melantherus is hier eerder een pover ding wat aangroei betreft.

Ik kan er nog niet zoveel over zeggen Frankie want dit is pas het tweede seizoen . Ik denk dat hij zich al 1 keer gedeeld heeft . Hopelijk zijn de invloeden van C. chrysanthus wat meer van toepassing  op deze hybride .

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 december 2024, 15:30:06

Het is zeker een kunstwerkje van Dirk ! Een laatbloemige vorm van melantherus kruisen met een heel vroege vorm van chrysanthus , Dirk heeft zeker bewezen dat het mogelijk is als je toevallig deze vormen hebt in je verzameling . Opmerkelijk vind ik wel dat dit kunswerkje dan weer goed lijkt op Crocus gembosii die ook momenteel al kan bloeien ......
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 29 december 2024, 13:38:09
Het is zeker een kunstwerkje van Dirk ! Een laatbloemige vorm van melantherus kruisen met een heel vroege vorm van chrysanthus , Dirk heeft zeker bewezen dat het mogelijk is als je toevallig deze vormen hebt in je verzameling . Opmerkelijk vind ik wel dat dit kunswerkje dan weer goed lijkt op Crocus gembosii die ook momenteel al kan bloeien ......
Dat heb ik ook al zitten denken bij het bekijken van de foto's Danny  ))4 Op zich misschien ook niet geheel verwonderlijk want gembosii is afgescheurd van chrysanthus ...En aangezien deze hybride meer herkenbare uiterlijkheden heeft van chrysanthus ...