Narcissen 2024

Gestart door Luc Scheldeman, 2 januari 2024, 20:21:22

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Ondertussen doet deze ook naarstig verder. Koude noch regen lijken hem te deren.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 15 december 2024, 19:12:17
Ondertussen doet deze ook naarstig verder. Koude noch regen lijken hem te deren.

Heel leuke Narcis , Frankie ! Hier staat deze ook in bloei maar de slakken hebben al wat bloemen opgepeuzeld  --2
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny Bonnez op 15 december 2024, 20:19:59
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 december 2024, 19:12:17
Ondertussen doet deze ook naarstig verder. Koude noch regen lijken hem te deren.

Heel leuke Narcis , Frankie ! Hier staat deze ook in bloei maar de slakken hebben al wat bloemen opgepeuzeld  --2

Goed te horen dat je hem ook nog hebt, Danny. Moesten we er nu nog een correcte naam op kunnen kleven?
Ja, de slakken zullen er weer vroeg bij zijn het volgend seizoen...
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 15 december 2024, 21:21:07
Citaat van: Danny Bonnez op 15 december 2024, 20:19:59
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 december 2024, 19:12:17
Ondertussen doet deze ook naarstig verder. Koude noch regen lijken hem te deren.

Heel leuke Narcis , Frankie ! Hier staat deze ook in bloei maar de slakken hebben al wat bloemen opgepeuzeld  --2

Goed te horen dat je hem ook nog hebt, Danny. Moesten we er nu nog een correcte naam op kunnen kleven?
Ja, de slakken zullen er weer vroeg bij zijn het volgend seizoen...

Ze lijken erg goed op mijn andere kloon onder de naam N. cantabricus Nylon group , Frankie .  ik zie eigenlijk geen verschil ?
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny Bonnez op 16 december 2024, 17:23:47
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 december 2024, 21:21:07
Citaat van: Danny Bonnez op 15 december 2024, 20:19:59
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 december 2024, 19:12:17
Ondertussen doet deze ook naarstig verder. Koude noch regen lijken hem te deren.

Heel leuke Narcis , Frankie ! Hier staat deze ook in bloei maar de slakken hebben al wat bloemen opgepeuzeld  --2

Goed te horen dat je hem ook nog hebt, Danny. Moesten we er nu nog een correcte naam op kunnen kleven?
Ja, de slakken zullen er weer vroeg bij zijn het volgend seizoen...

Ze lijken erg goed op mijn andere kloon onder de naam N. cantabricus Nylon group , Frankie .  ik zie eigenlijk geen verschil ?

De plant van Kris, de Nylon group en mijn plant lijken allemaal sterk op elkaar. Straks noem ik hem gewoon Narcissus cantabricus x ... ?
Wanneer bloeit de nylon group, Danny?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 16 december 2024, 20:06:08
Citaat van: Danny Bonnez op 16 december 2024, 17:23:47
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 december 2024, 21:21:07
Citaat van: Danny Bonnez op 15 december 2024, 20:19:59
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 december 2024, 19:12:17
Ondertussen doet deze ook naarstig verder. Koude noch regen lijken hem te deren.

Heel leuke Narcis , Frankie ! Hier staat deze ook in bloei maar de slakken hebben al wat bloemen opgepeuzeld  --2

Goed te horen dat je hem ook nog hebt, Danny. Moesten we er nu nog een correcte naam op kunnen kleven?
Ja, de slakken zullen er weer vroeg bij zijn het volgend seizoen...

Ze lijken erg goed op mijn andere kloon onder de naam N. cantabricus Nylon group , Frankie .  ik zie eigenlijk geen verschil ?

De plant van Kris, de Nylon group en mijn plant lijken allemaal sterk op elkaar. Straks noem ik hem gewoon Narcissus cantabricus x ... ?
Wanneer bloeit de nylon group, Danny?

Ze bloeien nu ook op hetzelfde tijdstip , Frankie ! Op het eerste zicht zie ik geen verschil tussen beide planten ....... ((--11
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 november 2024, 20:11:33
De lente is begonnen .... 8) :-X Narcissus cantabricus ssp. foliosus  in bloei vandaag ....

Hier is hij nog eens , zo stond hij er vandaag bij ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Narcissus 'Cedric Morris'  is hier altijd vroeg ....Hij werd gevonden het  wild door  Sir Cedric Morris in de jaren '70  , in Galicia (Noord Spanje )  in de omgeving van Luarca . Is een asturiensis  type zeker ? 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2024, 17:59:03
Narcissus 'Cedric Morris'  is hier altijd vroeg ....Hij werd gevonden het  wild door  Sir Cedric Morris in de jaren '70  , in Galicia (Noord Spanje )  in de omgeving van Luarca . Is een asturiensis  type zeker ?

Deze wil ik toch ook nog wel eens absoluut te pakken krijgen. Wie biedt deze nog aan?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2024, 17:59:03
Narcissus 'Cedric Morris'  is hier altijd vroeg ....Hij werd gevonden het  wild door  Sir Cedric Morris in de jaren '70  , in Galicia (Noord Spanje )  in de omgeving van Luarca . Is een asturiensis  type zeker ?
Citaat van: Frankie Wulleman op 18 december 2024, 19:18:04Deze wil ik toch ook nog wel eens absoluut te pakken krijgen. Wie biedt deze nog aan?
Poul Erik Eriksen uit Denemarken Frankie ...hier groeit hij voorlopig maar traag aan ...Heb hem nu wat meer eten gegeven  ;D
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2024, 17:53:55
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 november 2024, 20:11:33
De lente is begonnen .... 8) :-X Narcissus cantabricus ssp. foliosus  in bloei vandaag ....

Hier is hij nog eens , zo stond hij er vandaag bij ...

knap potje Kris !  3))
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 november 2024, 20:11:33
De lente is begonnen .... 8) :-X Narcissus cantabricus ssp. foliosus  in bloei vandaag ....
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2024, 17:53:55Hier is hij nog eens , zo stond hij er vandaag bij ...
Citaat van: Danny Bonnez op 18 december 2024, 20:16:42knap potje Kris !  3))

Dank je Danny , hier en daar toch wat gewijzigd in de behandeling en dat loont toch wel wat ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 november 2024, 20:11:33
De lente is begonnen .... 8) :-X Narcissus cantabricus ssp. foliosus  in bloei vandaag ....
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2024, 17:53:55Hier is hij nog eens , zo stond hij er vandaag bij ...
Citaat van: Danny Bonnez op 18 december 2024, 20:16:42knap potje Kris !  3))
Zoals je ziet moest ik vorig jaar met veel minder tevreden zijn ...minder bloemen en vooral verspreid in tijd . (linksonder vorig jaar en rechtsboven dit jaar )
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 december 2024, 20:18:48
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 november 2024, 20:11:33
De lente is begonnen .... 8) :-X Narcissus cantabricus ssp. foliosus  in bloei vandaag ....
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2024, 17:53:55Hier is hij nog eens , zo stond hij er vandaag bij ...
Citaat van: Danny Bonnez op 18 december 2024, 20:16:42knap potje Kris !  3))

Dank je Danny , hier en daar toch wat gewijzigd in de behandeling en dat loont toch wel wat ...

Veel van deze Narcisjes kan ik gewoon niet kweken in mijn grond , Kris . Alles die wat van nature in wat zuurdere grond groeit lukt niet bij mij , heb al vanalles geprobeerd , coniferen , bollen , allerhande rots en tuin planten . In pot moet het misschien wel lukken maar dan met een mengsel met een  meer lagere PH- waarde 
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 19 december 2024, 15:33:22
Veel van deze Narcisjes kan ik gewoon niet kweken in mijn grond , Kris . Alles die wat van nature in wat zuurdere grond groeit lukt niet bij mij , heb al vanalles geprobeerd , coniferen , bollen , allerhande rots en tuin planten . In pot moet het misschien wel lukken maar dan met een mengsel met een  meer lagere PH- waarde

Ik moet ook zeggen dat ik verwonderd was dat een aantal soorten toch liever een iets zuurder mengsel willen Danny . Dat is tenminste wat we geleerd hebben tijdens de recente voordracht van onze bulbmaster .....Nu goed , in potten kan je het altijd aanpassen maar je kan uiteraard niet alles in potten zetten ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "