Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
En nog een kleinood - Campanula waldsteiniana
Sphaeralcea caespitosa (zaaien 2022) heeft dit jaar drie knoppen, waarvan de eerste is opengegaan. De ronde vorm van het blad irriteert me. Maar mijn vriend Kenton Seth heeft me verzekerd dat het er zo uitziet als het regelmatig een beetje water krijgt. De foto's op internet laten meestal licht golvende bladeren zien. Kenton zegt dat dit gewoon een reactie is op langdurige droogte.Dus ik zal deze kleine "diva" uit Utah voorlopig onder deze naam blijven houden.
Citaat van: Thomas Eckert op 9 juli 2024, 12:16:24Sphaeralcea caespitosa (zaaien 2022) heeft dit jaar drie knoppen, waarvan de eerste is opengegaan. De ronde vorm van het blad irriteert me. Maar mijn vriend Kenton Seth heeft me verzekerd dat het er zo uitziet als het regelmatig een beetje water krijgt. De foto's op internet laten meestal licht golvende bladeren zien. Kenton zegt dat dit gewoon een reactie is op langdurige droogte.Dus ik zal deze kleine "diva" uit Utah voorlopig onder deze naam blijven houden.Het is misschien nog wat vroeg om te juichen maar ik denk dat mijn exemplaar ook knoppen aan het vormen is ....
Fuchsia magellanica 'Pumila'.
Citaat van: Frankie Wulleman op 26 juli 2024, 23:31:54Fuchsia magellanica 'Pumila'.Wel deze heel makkelijke en heel mooie plant heeft hier deze winter het loodje gelegd Was nog maar een kleintje wat ik heb uitgeplant in de herfst. Ik weet niet wat er fout ging ....
Pterocephalus pinardii bloeit hier voor het eerst.