Linum 'Spanish Sun' werd jaren geleden aangeboden door Gerd Stopp. Naar mijn mening is het misschien een vorm van Linum suffruticosum. Ik had verschillende exemplaren die ik buiten op een zonnige en droge plek plantte. Een enkele plant bloeide, maar ging daarna dood. Ik had het graag nog eens geprobeerd met deze prachtige plant, maar ik kon hem nergens vinden.
Dit is ook zo een legendarische plant Eberhard ! Blij dat je hem in deze topic toevoegt ! Ik zoek deze al zowat 20 jaar en kon hem nog niet vinden ....

Ik zag deze geweldige plant recent in diverse Tsjechische tuinen maar kon nergens een plantje voor verkoop vinden . En toch heb ik blijkbaar niet goed gekeken want Luc heeft er wel eentje gevonden

Wat overigens van harte gegund is .
O.a. bij Jiri stond er een exemplaar te bloeien zin zijn tuin (zie foto )
Ik heb wel vroeger een vorm van Linum suffruticosum in de rotstuin gehad (in tufsteen ) maar heb die op den duur verwijderd omdat die te groot werd

Ik denk dat het ging om : Linum suffruticosum subsp. salsoloides. Maar die groeide veel losser en werd nogal breed . Zeker geen makkelijke plant die Linum 'Spanish Sun' ! Ik hoorde van Kirsten Andersen uit Denemarken , toch ook een top kweekster , dat zij ook deze soort was kwijt geraakt en ze had er meerdere van ..