Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 februari 2025, 10:42:44Onze parkinsonii was dit weekend nog vrolijk maar is nu uiteraard bedolven onder de sneeuw .... Citaat van: Danny Bonnez op 11 februari 2025, 16:41:00Een favoriet voor mij Kris , heel mooi maar ook een goede tuinsoort !Sorry Danny maar dat favoriet zijn ga je moeten delen ....
Onze parkinsonii was dit weekend nog vrolijk maar is nu uiteraard bedolven onder de sneeuw ....
Een favoriet voor mij Kris , heel mooi maar ook een goede tuinsoort !
Op het gepaste moment Kris
Crocus neapolitanus uit Italië stond er vandaag mooi bij
En ook onze donkere concinnus doet nog altijd mee.
Crocus orphei staat ook in bloei momenteel . Zeker een goede soort en op termijn ook te proberen in de tuin zonder bescherming . Deze soort maakt nogal wat blad aan tegelijkertijd met de bloei .
Ook Crocus roseoviolaceus kwam zaterdag open in het frame ....iets te ver zelfs ....
afgelopen weekend was crocus weekend in mijn tuin
Citaat van: Danny Bonnez op 5 februari 2025, 20:44:30Crocus neapolitanus uit Italië stond er vandaag mooi bijStaat er zeker mooi bij Danny. Een mooie Crocus, eentje voor op mijn verlanglijst!
Crocus seisumsiana doet het dit jaar een stuk minder goed , toch nog 1 bloem
Over enkele jaren aangeschaft bij één van onze Noordervrienden, Crocus baitopiorum ( moeilijke naam)