Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Nog 2 van gisteren ...De eerste werd gekocht als C. goharae maar is dit niet , het is C. trigynum . De tweede is een szovitsii vorm van Dima met als opschrift , lesser Caucasus /Armenië .
Dan is Colchicum ninae (szovitsii )uit Armenië hier toch wel een veel betere performer ! Grote stevige bloemen op korte stengels geven de plant een robuuste maar ook compacte indruk. Ik heb nooit begrepen waarom we deze soort niet meer zien in onze collecties en waarom deze niet populairder is .
Nog steeds in goede doen vandaag ....
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 januari 2025, 17:32:16Dan is Colchicum ninae (szovitsii )uit Armenië hier toch wel een veel betere performer ! Grote stevige bloemen op korte stengels geven de plant een robuuste maar ook compacte indruk. Ik heb nooit begrepen waarom we deze soort niet meer zien in onze collecties en waarom deze niet populairder is .Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 januari 2025, 17:54:41Nog steeds in goede doen vandaag ....Mag ik zeggen dat dit een geweldige bloeier is ?
Colchicum ×alberti is de volgende die zich aandient om te gaan bloeien ...
Colchicum candidissimum (of Merendera )
Mag ik zeggen dat dit een geweldige bloeier is ?
Ik heb geen probleem met je bescheidenheid
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 5 februari 2025, 16:06:25Colchicum ×alberti is de volgende die zich aandient om te gaan bloeien ...Wat vindt ik ze geweldig ....zelfs in knop ....
Ik heb Colchicum luteum x kesselringii 'Jeanne' van ebbie gekregen afgelopen herfst. Hartelijk dank Eberhard
Wat vindt ik ze geweldig ....zelfs in knop ....