Die sax heeft er blijkbaar al zin in Kris! Ik heb er ook een deel in tufsteen , maar heb de indruk dat ze met de jaren toch wat achteruit gaan . Misschien wat voedsel te weinig ? Kan het opbrengen om ze wat extra voeding te geven en welke?
Er is hier op het forum al veel over geschreven Lily-Anne en de grote conclusie is dat het klimaat er voor veel tussen zit ...De jaren dat ze vroeger goed bloeiden in de tuf waren de jaren toen we nog winters hadden met toch een flinke koudeperiode en vooral ook geen extreem droge en hete zomers. Ik heb tot op heden nog geen extra voeding gebruikt in het tufsteen gedeelte of andere rotstuin gedeeltes.En ik zie voorlopig toch een betere knopzetting bij de Saxifraga's dan voorbije jaren. Dat komt volgens mij ten eerste omdat we vorige zomer zijn gespaard gebleven van grote hittegolven en extreme droogtes.Ten tweede hebben we in december/januari toch een langere wat koudere periode gekend met iedere nacht lichte nachtvorst. Komt deze planten ten goede.
Maar toch denk ik dat je gelijk hebt dat deze planten in de tuf op termijn wat voeding kunnen gebruiken. Mijn volgende editie Kriskras Kris in ons tijdschrift zal er ook over gaan ...
Het is iets wat ik toekomstig zeker ook wil gaan testen. Alleen ben ik er nog niet uit welke voeding dat dan gaat worden.
Vroeger (ongeveer 20 jaar terug ) heb ik nog iets gehad van de UK (ik denk GROWMORE ?) en dat kon je aansluiten op een tuinslang en bij het sproeien met de tuinslang werd de voeding verspreid . Heb ik ooit gebruikt voor het gazon maar ook voor de tufsteenkolom die ik toen had gebouwd. Het kwam van de UK maar is hier even verkrijgbaar geweest. Wordt vervolgd ...