Saxifraga 2025

Gestart door Kris De Raeymaeker, 6 februari 2025, 12:22:53

Vorige topic - Volgende topic

Jan Fouquaert

Hier wat favoriete Saxjes :

Eerst en vooral 'Daylight', wat wil je nog meer, goede bloeier, mega bloemen en reuze kleur ....
Daarna 'Maria Callas' ook al prachtkleur me dunkt, eentje in een crevice en eentje groeiend in marmer.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

En wat te denken van de eenzame schoonheid van 'Johann Wolfgang Goethe'

Groottante 'Winifred' in een maanrotssteen ...

Een close-up van 'Daylight' om de bloem nog groter te maken ...
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

#77
Dan wat bleekschijters, zoals ze bij ons zeggen  --11

1/ Kladno in een trog
2/ Jan Neruda in volle zon voor een groot deel van de dag, wel naar het oosten geplant.
3/ White Delight in een trog
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

Voilà, genoeg voor vandaag, twee pagina's bij  ;)
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Jan Fouquaert op 11 maart 2025, 19:35:10
En wat te denken van de eenzame schoonheid van 'Johann Wolfgang Goethe'

Is zonder meer ook één van mijn favorieten Jan !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Jan Fouquaert op 11 maart 2025, 19:32:16
Hier wat favoriete Saxjes :
Eerst en vooral 'Daylight', wat wil je nog meer, goede bloeier, mega bloemen en reuze kleur ....
Daarna 'Maria Callas' ook al prachtkleur me dunkt, eentje in een crevice en eentje groeiend in marmer.

Ik kende "daglicht"  nog niet Jan maar hij gaat meteen op mijn wishlist  -2(
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jan Fouquaert

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 maart 2025, 19:53:44
Citaat van: Jan Fouquaert op 11 maart 2025, 19:32:16
Hier wat favoriete Saxjes :
Eerst en vooral 'Daylight', wat wil je nog meer, goede bloeier, mega bloemen en reuze kleur ....
Daarna 'Maria Callas' ook al prachtkleur me dunkt, eentje in een crevice en eentje groeiend in marmer.

Ik kende "daglicht"  nog niet Jan maar hij gaat meteen op mijn wishlist  -2(
Zal er een paar van stekken, ook voor mij want ik had er twee in mijn crevice, maar die zijn allebei ter ziele gegaan.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Jan Fouquaert op 11 maart 2025, 19:32:16
Hier wat favoriete Saxjes :
Eerst en vooral 'Daylight', wat wil je nog meer, goede bloeier, mega bloemen en reuze kleur ....
Daarna 'Maria Callas' ook al prachtkleur me dunkt, eentje in een crevice en eentje groeiend in marmer.
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 maart 2025, 19:53:44Ik kende "daglicht"  nog niet Jan maar hij gaat meteen op mijn wishlist  -2(
Citaat van: Jan Fouquaert op 11 maart 2025, 20:02:44Zal er een paar van stekken, ook voor mij want ik had er twee in mijn crevice, maar die zijn allebei ter ziele gegaan.

((14 ((14 ((14 ((14
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Jan Fouquaert op 11 maart 2025, 19:35:10
En wat te denken van de eenzame schoonheid van 'Johann Wolfgang Goethe'

Hier ook in bloei ....de mijne lijkt iets lichter maar kan ook de camera zijn ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Saxifraga 'Tenerife '
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Rudi Berthels

Mooie collectie Jan, maar dat weten we al vele jaren

Kris De Raeymaeker

Jan Neruda en Sissi ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Jan Fouquaert op 11 maart 2025, 14:56:32
Hier een paar troggen. Altijd hetzelfde, het ene jaar doen sommige Saxen het goed, het andere jaar zijn het andere, sommige jaren bijna allemaal ...dit jaar is wel een uitzonderlijk jaar wat betreft slakken ! Ondanks alle regen, bijna geen slakkenvraat. Ik denk dat de meeste slakken deze winter gewoon verdronken zijn, ha ha.

Hier ook dezelfde vaststelling, Jan. Bijna geen slakken te bespeuren ondanks een natte zomer en najaar vorig jaar. Je zou net het tegenovergestelde denken. Maar we kunnen er maar blij mee zijn.
Lichtervelde, West-Vlaanderen