Noord-Amerikaanse alpiene flora

Gestart door Thomas Eckert, 2 april 2025, 12:40:53

Vorige topic - Volgende topic

Thomas Eckert

Ik wil ook mijn dank uitspreken voor de mooie foto's van de Eriogonum-soorten uit het verleden.🙏

Van de Eriogonum umbellatum heb ik ook twee of drie exemplaren van verschillende herkomst. Aangezien ze echter allemaal uit wilde zaadjes komen, kan ik niet precies zeggen om welke ondersoorten het gaat.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 20 september 2026, 09:29:35Om het alpiene karakter van Ipomopsis aggregata te onderstrepen, hierbij een foto van een vriend in de Wenatchee Mountains/Washington.
Prachtige beelden van deze mooie plant Thomas !! ((3  ((3 Bedankt om dit te delen met ons...Meer bergplant en rotsplant kan je niet zijn  ((14 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Thomas Eckert

Myriopteris (Cheilanthes) wootonii lijkt qua groeihoogte enigszins variabel te zijn.

Terwijl het ene exemplaar altijd onder de 10 centimeter blijft (foto 1 met de donzige nieuwe bladeren), is een ander exemplaar aanzienlijk hoger en komt het bijna tot de 20 centimeter. Bovendien zijn de eerste vijf centimeter onbegroeid.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 20 september 2026, 18:23:26Myriopteris (Cheilanthes) wootonii lijkt qua groeihoogte enigszins variabel te zijn.
Terwijl het ene exemplaar altijd onder de 10 centimeter blijft (foto 1 met de donzige nieuwe bladeren), is een ander exemplaar aanzienlijk hoger en komt het bijna tot de 20 centimeter. Bovendien zijn de eerste vijf centimeter onbegroeid.

Prachtig varentje Thomas !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Thomas Eckert

Zeker... maar ik ben er niet honderd procent zeker van of het echt om dezelfde soort gaat.

Dat probeer ik nu uit te zoeken...