Op avontuur in Noord-Oost Italië

Gestart door Danny Bonnez, 18 november 2025, 21:01:21

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Nog wat dieper in het bos bij een riviertje vonden we nog tientallen planten van Galanthus nivalis
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Het was echt genieten van zoveel kleur .....
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

nog wat sfeerbeelden ....
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Ook Anemone nemorosa stond er mooi bij
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 20:29:20Toch was het heerlijk genieten van de rijke bloei zo ver je kon kijken . Wat ook massaal in bloei stond was Erythronium dens-canis .
Heel mooi ook die Erythronium dens-canis Danny ! Eentje die ik nog nooit zag in zijn natuurlijke habitat. ))4  Ik zou altijd gedacht hebben dat je daar veel hoger voor moet zijn. Blijkbaar toch ook wat variabel in kleur in de natuur ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 20:37:47En ja , een beetje verder in het bos vonden we de eerste ( laatste) bloemen van Crocus heuffelianus !

Meteen prijs !  ((3  ((3

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 20:50:01Het valt op dat er vrij veel witte vormen tussen staan met al dan niet paarse tekeningen of 'v' merktekens

Als je het niet zou weten en alleen die witte zien zou je de neiging hebben om het vernus te noemen Danny ....Mooi om zien.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 20:53:02Het lijkt alsof iedere krokus anders is .....
Amai , daar zitten veel pareltjes bij Danny ... ((3  ((3

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 21:01:57Nog wat dieper in het bos bij een riviertje vonden we nog tientallen planten van Galanthus nivalis

Dat zijn nog is interessante bossen om in te struinen !

Kris De Raeymaeker

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 21:14:45nog wat sfeerbeelden ....

Altijd heel bijzonder en veel leuker als er zulke variabiliteit is in Crocus populaties ! Dat is genieten Danny!

Mark Stolk

Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 20:29:20Toch was het heerlijk genieten van de rijke bloei zo ver je kon kijken . Wat ook massaal in bloei stond was Erythronium dens-canis .
Prachtige beelden Danny!
Met vriendelijke groet

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 november 2025, 08:53:38
Heel mooi ook die Erythronium dens-canis Danny ! Eentje die ik nog nooit zag in zijn natuurlijke habitat. ))4  Ik zou altijd gedacht hebben dat je daar veel hoger voor moet zijn. Blijkbaar toch ook wat variabel in kleur in de natuur ?

Het hangt af van de streek Kris , soms groeien ze alleen vrij hoog . Maar hoe lager ze groeien hoe beter denk ik zo . Ze zijn inderdaad variabel in kleur van wit tot paars ......
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 november 2025, 08:56:06
Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 20:50:01Het valt op dat er vrij veel witte vormen tussen staan met al dan niet paarse tekeningen of 'v' merktekens

Als je het niet zou weten en alleen die witte zien zou je de neiging hebben om het vernus te noemen Danny ....Mooi om zien.

Ja , misschien wel Kris maar als je vernus ernaast zet is er toch een groot verschil !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 november 2025, 08:57:31
Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 20:53:02Het lijkt alsof iedere krokus anders is .....
Amai , daar zitten veel pareltjes bij Danny ... ((3  ((3

Vind ik ook wel Kris , je zou daar blijven rondlopen en genieten van de variatie ......  )))1  )))6
Ieper , West-Vlaanderen