Op avontuur in Noord-Oost Italië

Gestart door Danny Bonnez, 18 november 2025, 21:01:21

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 november 2025, 08:58:56
Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 21:01:57Nog wat dieper in het bos bij een riviertje vonden we nog tientallen planten van Galanthus nivalis

Dat zijn nog is interessante bossen om in te struinen !

Jazeker Kris en dit alles op 100 meter hoogte !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Mark Stolk op 24 november 2025, 13:45:51
Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 20:29:20Toch was het heerlijk genieten van de rijke bloei zo ver je kon kijken . Wat ook massaal in bloei stond was Erythronium dens-canis .
Prachtige beelden Danny!

Dank je Mark  ((4
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

We komen aan een groot grasveld midden in het bos , alhoewel de hoofdbloei al een tijdje voorbij is staan er daar nog altijd heel veel bloemen ! Ik weet niet waar eerst kijken ....de camera draait op volle toeren .......
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 20:53:02Het lijkt alsof iedere krokus anders is .....

Dat zijn ze ook duidelijk Danny, geen twee gelijke !  Super donkere vormen, afwisselend met witte en alles wat er tussenin zit.  De 'Wonders' staan duidelijk niet enkel in de Karpaten !  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 21:14:45nog wat sfeerbeelden ....

Een sfeer die mensen hier doet watertanden...  ((3

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op 24 november 2025, 22:55:36We komen aan een groot grasveld midden in het bos , alhoewel de hoofdbloei al een tijdje voorbij is staan er daar nog altijd heel veel bloemen ! Ik weet niet waar eerst kijken ....de camera draait op volle toeren .......

Prachtig toch Danny !!!
Laat de Janis hier los, hij zoekt er een paar uit, geeft ze een naam en vraagt 50€ in zijn volgende catalogus !  -2(

Marc Coolens

Prachtige beelden Danny , juweeltjes om van te genieten en te verlangen naar de lente. --15  ((3

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op Gisteren om 11:34:45
Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 20:53:02Het lijkt alsof iedere krokus anders is .....

Dat zijn ze ook duidelijk Danny, geen twee gelijke !  Super donkere vormen, afwisselend met witte en alles wat er tussenin zit.  De 'Wonders' staan duidelijk niet enkel in de Karpaten !  -2(

-2(  , ja dat klopt Luc , een van de mooiste witte vormen die ik kon spotten in dit groot grasveld is deze , iedere krokus is anders natuurlijk maar voor mij mag deze gerust naast 'Carpathian Wonder' staan . zie foto 1 , 2 , 3 . Foto 4 is de originele 'Carpaten Wonder' in mijn tuin .
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op Gisteren om 11:46:48
Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 21:14:45nog wat sfeerbeelden ....

Een sfeer die mensen hier doet watertanden...  ((3

((12  ((12  , nog enkele sfeerbeelden Luc .....
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op Gisteren om 11:51:39
Citaat van: Danny Bonnez op 24 november 2025, 22:55:36We komen aan een groot grasveld midden in het bos , alhoewel de hoofdbloei al een tijdje voorbij is staan er daar nog altijd heel veel bloemen ! Ik weet niet waar eerst kijken ....de camera draait op volle toeren .......

Prachtig toch Danny !!!
Laat de Janis hier los, hij zoekt er een paar uit, geeft ze een naam en vraagt 50€ in zijn volgende catalogus !  -2(

-2(  , Ik kan me het zeker voorstellen Luc !  ;)
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Nog wat sfeerbeelden uit het groot grasveld .....
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Dit bos is niet zo groot en we zijn bijna rond met onze verkenning . We komen nog één interessante plaats tegen .....

Hier ook vrij veel Erythronium dens-canis , foto 4 met honingbij
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Op deze plaats stonden nog meer krokussen in bloei ...... Het leuke aan dit bos is de combinatie van de verschillende plantensoorten en kleuren .....
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Op deze plaats vond ik ook nog een "prinsesje"  -2(

Deze vorm deed me wat denken aan de bekende "Snow Princess" uit de Carpaten  --6

Foto 4 is de originele vorm in bloei in mijn tuin
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Ondertussen is het al middag , tijd om wat te eten , het weer valt best wel mee en we picknicken in het bos . Deze  verkenning was alvast heel erg geslaagd !

Met deze foto's met zicht op de omgeving is deze eerste verkenning ten einde , rondom het bos zijn vooral wijngaarden ......
Ieper , West-Vlaanderen