Op avontuur in Noord-Oost Italië

Gestart door Danny Bonnez, 18 november 2025, 21:01:21

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Nog wat krokussen !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Wat een vervelend onkruid  ;D  zelfs op straat !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

We zoeken terug de mooiste vormen uit ......
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

deze mochten ook nog op de foto  --15
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

In het bos vonden we voor het eerst Leucojum vernum , op sommige plaatsen stonden ze massaal !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Meestal waar er krokussen groeien , zie je ook Gagea . Niet te geloven hoeveel soorten er bestaan maar ze lijken allemaal wel wat op elkaar .......maar altijd leuk te zien !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Heuffelianus & Leucojum vernum een mooi huwelijk toch !
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op 25 november 2025, 17:49:43
Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 november 2025, 11:34:45
Citaat van: Danny Bonnez op 23 november 2025, 20:53:02Het lijkt alsof iedere krokus anders is .....

Dat zijn ze ook duidelijk Danny, geen twee gelijke !  Super donkere vormen, afwisselend met witte en alles wat er tussenin zit.  De 'Wonders' staan duidelijk niet enkel in de Karpaten !  -2(

-2(  , ja dat klopt Luc , een van de mooiste witte vormen die ik kon spotten in dit groot grasveld is deze , iedere krokus is anders natuurlijk maar voor mij mag deze gerust naast 'Carpathian Wonder' staan . zie foto 1 , 2 , 3 . Foto 4 is de originele 'Carpaten Wonder' in mijn tuin .

Ik stel 59€ per bol voor in jouw volgende catalogus Danny !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op 25 november 2025, 19:08:14Op deze plaats stonden nog meer krokussen in bloei ...... Het leuke aan dit bos is de combinatie van de verschillende plantensoorten en kleuren .....

De natuur is toch een knappe tuinier Danny, als je ziet hoe alle soorten zo goed bij elkaar passen !  ((14

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op Vandaag om 11:11:20Ik stel 59€ per bol voor in jouw volgende catalogus Danny !  ((14

En als je ze per  10 besteld ?  -2(  -2(
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op Gisteren om 20:50:04Scilla bifolia zien we ook voor het eerst

Die mocht natuurlijk niet ontbreken !

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op Gisteren om 21:02:26En ja hier groeit ook Crocus heuffelianus  -2(

In het bos , langs de bermen , in grasveldjes ......

Niet te doen al dat onkruid !  -2(

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op Gisteren om 21:11:07We zoeken terug de mooiste vormen uit ......

Een hele opgave Danny !  -2(  Nr twee kan zo 'Ice Princess' gedoopt worden !  ;)

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op Gisteren om 21:18:17In het bos vonden we voor het eerst Leucojum vernum , op sommige plaatsen stonden ze massaal !

Wat erg !  8)   Bijna geen plaats voor gras !

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op Vandaag om 11:14:49
Citaat van: Luc Gilgemyn op Vandaag om 11:11:20Ik stel 59€ per bol voor in jouw volgende catalogus Danny !  ((14

En als je ze per  10 besteld ?  -2(  -2(

Dan gaat de leverancier nog wel even bijvullen in Italië Kris !  -2(