Sneeuw 2026

Gestart door Herman Mylemans, 3 januari 2026, 11:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

Als er dan eens sneeuw valt, moet je toch snel naar buiten met de camera, want het kan rap gedaan zijn.
Eerst was er geen zon, dan eventjes wel en daarna opnieuw sneeuwen.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Narcissus 'Craigton' group geeft wat kleur in de sneeuw!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op  3 januari 2026, 11:12:58Als er dan eens sneeuw valt, moet je toch snel naar buiten met de camera, want het kan rap gedaan zijn.
Eerst was er geen zon, dan eventjes wel en daarna opnieuw sneeuwen.

Altijd heel stemmig Herman ! Is dat een Malus met al die vruchten ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op  3 januari 2026, 11:13:58Narcissus 'Craigton' group geeft wat kleur in de sneeuw!
Ongeveer evenveel als er hier bij ons ligt ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 januari 2026, 11:15:29
Citaat van: Herman Mylemans op  3 januari 2026, 11:12:58Als er dan eens sneeuw valt, moet je toch snel naar buiten met de camera, want het kan rap gedaan zijn.
Eerst was er geen zon, dan eventjes wel en daarna opnieuw sneeuwen.

Altijd heel stemmig Herman ! Is dat een Malus met al die vruchten ?
Ja Kris, Malus 'Red Sentinel', die heeft altijd nog in januari appeltjes
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Marc Coolens

Poëtisch  mooi Herman ,hier een heel dun laagje , was snel weg.

Luc Gilgemyn

Mooi Herman, hier was't 2 keer een half centimetertje en dat was't  ((--11
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Cornustakken kunnen een mooi contrast geven met sneeuw! Om de kleuren intens te houden ga ik ze in het voorjaar wel allemaal moeten snoeien.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Mark Stolk

In provincie Utrecht ligt een flink pak. De rotstuin is verdwenen.
Met vriendelijke groet

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Mark Stolk op  5 januari 2026, 12:44:11In provincie Utrecht ligt een flink pak. De rotstuin is verdwenen.

Weer een zorg minder Mark , als ze weg is ... -2(  -2(  Grapje uiteraard , heel mooi vanachter glas.
Hier zeker niet die hoeveelheden ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Mark Stolk op  5 januari 2026, 12:44:11In provincie Utrecht ligt een flink pak. De rotstuin is verdwenen.
Mooie foto's Mark! Het is inderdaad een pak meer als hier bij ons. Ook op het nieuws gezien dat er enorm problemen waren op de wegen in Nederland.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Mark Stolk

De koude bak is ook bedolven, net als de reiger naast de vijver. Vanuit mijn werkkamer is de tuin net een schilderij.
Met vriendelijke groet

Luc Gilgemyn

Citaat van: Mark Stolk op  5 januari 2026, 12:44:11In provincie Utrecht ligt een flink pak. De rotstuin is verdwenen.

Oei Mark, da's andere koek !  Ik hoor ook van de verkeerselende overal in Nederland  :o   da's dan de keerzijde van jouw feeërieke beelden !  Super !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Marc Coolens

Amai Mark dat is een flink pak sneeuw , mooi om vanuit de huiskamer te bekijken. ((14
Vandaag drie koningen nog een kersttafereel kunnen fotograferen. Tuintafel met een wit tafelkleed.

Herman Mylemans

#14
Citaat van: Marc Coolens op  6 januari 2026, 12:42:28Amai Mark dat is een flink pak sneeuw , mooi om vanuit de huiskamer te bekijken. ((14
Vandaag drie koningen nog een kersttafereel kunnen fotograferen. Tuintafel met een wit tafelkleed.
Prachtige foto's Marc! Hier vanmorgen toch ook 5 cm sneeuw!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be