Dionysia

Gestart door Ger van den Beuken, 9 februari 2011, 18:34:53

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Rudi Berthels op 11 februari 2025, 12:54:21
Dionysia ‘Micheline ‘ F2 zaailing van Dionysia tapetodes Brimstone

Micheline klinkt ook veel mooier Brimstone .... -2( -2(
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Rudi Berthels op 11 februari 2025, 13:02:18
Dionysia afghanica Zdenek Zvolanek, volledige naam is MK9801/14 afghanica GW/H 1308 x ? tapetodes F1

De ene Zdenek wil zich niet laten kennen tegenover de andere Zvolanek Rudi !..... -2( ((3
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Dionysia afghanica Zdenek Zvolanek, volledige naam is MK9801/14 afghanica GW/H 1308 x ? tapetodes F1
Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 februari 2025, 15:16:45De ene Zdenek wil zich niet laten kennen tegenover de andere Zvolanek Rudi !..... -2( ((3
Beetje gezonde competitie is altijd bevordelijk Luc .... -2( -2(

Eberhard Proessdorf

Ook geweldig, Rudi. Bedankt voor de volledige naam (MK = Michael Kammerlander?).

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Eberhard Prößdorf op 11 februari 2025, 15:27:28
Ook geweldig, Rudi. Bedankt voor de volledige naam (MK = Michael Kammerlander?).
Zeer zeker Eberhard ! Ik heb ooit het geluk gehad om deze zeer getalenteerde plantenliefhebber te mogen bezoeken ... Wat een kennis en talent ...Toen ik er was had hij het Dionysia gebeuren redelijk terug geschroefd maar ik hoor links en rechts dat hij er weer terug meer mee bezig is ? 

Eberhard Proessdorf

Ik weet het niet, Kris. Maar hij zal waarschijnlijk wat minderen vanwege zijn leeftijd.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Eberhard Prößdorf op 11 februari 2025, 16:17:55
Ik weet het niet, Kris. Maar hij zal waarschijnlijk wat minderen vanwege zijn leeftijd.

Waarschijnlijk wel Eberhard ....gaat ondertussen ook naar de 80 vermoed ik ?

Rudi Berthels

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 februari 2025, 15:24:35
Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 februari 2025, 15:16:45De ene Zdenek wil zich niet laten kennen tegenover de andere Zvolanek Rudi !..... -2( ((3
Beetje gezonde competitie is altijd bevordelijk Luc .... -2( -2(
Ik noem het geen competitie, ik ben blij dat er in Vlaanderen op twee plaatsen deze mooie plant het voorlopig naar zijn zin heeft met dit moeilijk klimaat.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Rudi Berthels op 11 februari 2025, 16:20:50
Ik noem het geen competitie, ik ben blij dat er in Vlaanderen op twee plaatsen deze mooie plant het voorlopig naar zijn zin heeft met dit moeilijk klimaat.

Uiteraard wel Rudi ...Meer dan akkoord , maar ik maak al eens graag een grapje ...

Eberhard Proessdorf

[/quote]

Hier in Neder-Beieren gedijt hij ook goed. Maar hij heeft nog een paar dagen nodig om te bloeien.

Rudi Berthels

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Rudi Berthels op 11 februari 2025, 16:26:45
((12 ((12 ((12 grapjas

Ik pleit onschuldig Rudi ....zit in mijn genen ....

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Eberhard Prößdorf op 11 februari 2025, 16:26:07
Hier in Neder-Beieren gedijt hij ook goed. Maar hij heeft nog een paar dagen nodig om te bloeien.

Waarschijnlijk is het bij jullie nog wat kouder Eberhard ...We kijken uit naar je foto's ...

Rudi Berthels

Citaat van: Eberhard Prößdorf op 11 februari 2025, 16:26:07

[/quote]Fijn om te horen dat DZZ niet alleen in Würzburg en Tübingen groeit maar ook in Neder Beieren

Rudi Berthels

Hier ook een schoonheid en genoemd naar een mooie vrouw ( de jongste dochter van Ger en Mariet)
Dionysia afghanica Christie MK 01221/1 afghanica GWH 1308 x ? tapetodes
Drie planten, drie kleuren