Tulpen in 2026

Gestart door Kris De Raeymaeker, 4 januari 2026, 19:08:35

Vorige topic - Volgende topic

Luc Scheldeman

Ooit gekregen als Tulipa binutans uit Kazakhstan, maar vermoedelijk klopt de naam niet.
Sjaak kan hier misschien in verder helpen....
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 24 februari 2026, 11:08:09Een vrij recent beschreven tulp uit Kyrgistan : Tulipa pseudoferganica
Mooi die gekleurde buitenkant van de bloemblaadjes ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Spijtig genoeg was er een knabbelaar die mijn bloeiende Tulipa regelii voor mij vond ... :'( 

Luc Gilgemyn

De tulpen zijn in full 'swing' in Torhout zo te zien !  :o  :o

Hier mijn eerste : Tulipa kaufmanniana 'Nessy' - reeds een 10tal jaar in de tuin en uiteindelijk van 1 naar 2 bloemen gegaan !  ))5  ))5

Hij had nogal wat last van de wind een 10 tal dagen geleden... De laatste foto toont vergane glorie...
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 maart 2026, 15:50:26De tulpen zijn in full 'swing' in Torhout zo te zien !  :o  :o
Hier mijn eerste : Tulipa kaufmanniana 'Nessy' - reeds een 10tal jaar in de tuin en uiteindelijk van 1 naar 2 bloemen gegaan !  ))5  ))5
Hij had nogal wat last van de wind een 10 tal dagen geleden... De laatste foto toont vergane glorie...

Anders een heel mooi Tulpje Luc ...Hier zit Tulipa cretica in de startblokken.Staat al jaren (ik schat minstens 8 jaar) gewoon onbeschermd buiten in de rotstuin...Begint zich na vele jaren ook te delen.

Kris De Raeymaeker

Tulipa neustruevae is  het kleinste tulpje uit mijn bescheiden collectie ...

Kris De Raeymaeker

Nogmaals  Tulipa neustruevae , die buiten in de open tuin nauwelijks aangroeit .
Dat doet Tulipa dasystemonoides dan weer wel .