Snijd een blad af, steek het met de onderkant in het grondmengsel van 50 % zand en 50 % perliet en geef water.
Ik heb het nooit zo gedaan, maar het uiteinde van het blad zal op zijn minst de grond moeten raken, want de jonge plantjes vormen zich daar.
Als je ze aan de plant laat vormen zich vanzelf plantjes aan de bladpunten die je dan kunt afnemen en oppotten.
Ik weet dus niet of het wel zo'n goed idee is om bladeren af te snijden en zo te stekken

Heel interessant, Luit. Helionopsis heb ik nu al zo'n 5 jaar in de tuin en die hebben zich hier nog nooit vermeerdert op die manier. Die Ypsilandra heb ik nog maar drie jaar en heeft dit ook nog niet gedaan. Ik heb echter bladeren genoeg

, dus ik zal het eens op beide manieren proberen. Vermeerderen ze zich vlot bij jou, Luit?
Nu, als ik je goed begrijp zouden de plantjes aan de bladpunten spontaan moeten ontstaan. Dus daar heb ik dan in principe geen werk aan.
En volgens D. Hinkley (voor degenen die hem niet kennen, hij is de eigenaar van Heronswood Nursery) ontstaan ze onderaan aan de bladeren bij het nemen van een bladstek.
Het is natuurlijk mogelijk dat het op beide manieren werkt (??)
Ik houd jullie allemaal op de hoogte van het experiment!!