Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Prachtig Kris, die apen en die bok!Anacamptis laxiflora staat ondertussen in volle bloei. (Link naar bijlage) Een ander exemplaar is ook aan de bloei begonnen. (Link naar bijlage) Ook staan de Serapiassen er weer prachtig bij. (Link naar bijlage) De Serapiassen (Serapias cordigera) worden ook goed bezocht. De bloemen bieden een schuilplek voor minder weer en on te overnachten. In ruil daarvoor worden de bloemen bestoven. (Link naar bijlage)
Een zeer matig Ophrys jaar hier in de rotstuin ...Reden ? De veel te natte zomer en ook te nat najaar ? Ik weet het niet ...En ik zie dat 1 plant vol mieren zit , waarschijnlijk een aantasting van luizen ...De mieren komen daar op af .
Citaat van: Marcel van den Berg op 14 mei 2025, 21:09:40Ook staan de Serapiassen er weer prachtig bij.De Serapiassen (Serapias cordigera) worden ook goed bezocht. De bloemen bieden een schuilplek voor minder weer en on te overnachten. In ruil daarvoor worden de bloemen bestoven. Wat staan die er prachtig bij Marcel ! En gewoon onbeschermd in de tuin ?
Ook staan de Serapiassen er weer prachtig bij.De Serapiassen (Serapias cordigera) worden ook goed bezocht. De bloemen bieden een schuilplek voor minder weer en on te overnachten. In ruil daarvoor worden de bloemen bestoven.
Een Cypripedium hybride die al een aantal jaar in de bostuin staat. Ieder jaar denk ik dat hij weg is, totdat hij toch plots weer opduikt.