Zuidamerikanen in de collectie

Gestart door Kris De Raeymaeker, 24 april 2011, 00:00:15

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met het exemplaar van Luc - dat was uitgeplant in een trog - is afgelopen .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 april 2014, 19:17:07
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met het exemplaar van Luc - dat was uitgeplant in een trog - is afgelopen .....

Voorlopig gaat dat goed, Kris... ik denk dat ik het begin van ontluikende bloeistengels zie - is dus blijkbaar vrij laat in vergelijking met zijn soortgenootjes...  ))4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 april 2014, 17:45:34
Calceolaria 'Walter Schrimpton ' staat volop in bloei dezer dagen .

En deze keer op zijn hoogtepunt ..........
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 mei 2014, 22:53:09

Prachtig, Kris!  ((14
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 mei 2014, 22:53:09

))5  hoogtepunt is het juiste woord Kris !!  Héél hoog dat punt !  8)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Peter Rijntjes

Bolax gummifera is in mijn ogen een van de makkelijkere Zuid-Amerikanen. Bloemen nog niet gezien.

Pim Hols

Citaat van: Peter Rijntjes op  6 mei 2014, 13:49:37
Bolax gummifera is in mijn ogen een van de makkelijkere Zuid-Amerikanen. Bloemen nog niet gezien.
Prachtige rozetten Peter!
Heemskerk, Noord-Holland

Ger van den Beuken

Makkelijk Peter? We praten over ongeveer een jaar wel verder.

Gerard Verweij

Ik heb natuurlijk geen verstand van die Zuid Amerikaanse soorten, maar we zien hier op dit forum constant planten, die het bij de een wel en bij de ander niet doen, dus waarom zou dit bij deze Bolax niet kunnen?
Succes Peter.
Heel mooie plant.

Wim Boens

Ik duim mee, Peter. Het is een prachtige plant. ik kan hem echter ook nooit overhouden  ))8
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Eijkelenboom

Mooie plant tot dusver Peter, Laten we ook hier duimen en een kaarsje branden, dat wordt traditie hier op het forum. Ik hoop dat ie de winter doorkomt en gaat bloeien. Of misschien kun je nu al wat rozetjes voor de zekerheid vermeerderen.

Lily-Anne Vereecken

Eigenlijk hoeft die Bolax gummifera niet te bloeien - is op zichzelf al prachtig !

Bert Stegeman

Zo is hij wel mooi
Ik hoop dat je genoeg ruimte in de tuin hebt.
Want als ik deze naam bij google in type en kijk bij afbeeldingen hoe groot hij kan worden ((11 ((10 ((1

Peter Rijntjes

Oei, ik heb mij niet gerealiseerd dat deze Bolax onder de moeilijke soorten zou vallen. Eigenlijk gewoon niet bij stil gestaan!
Deze plant heb ik afgelopen winter zo wie zo al overgehouden. Ik heb hem begin verleden jaar ergens op de kop getikt.
Ik beloof hem nu met meer respect te gaan behandelen.

((14

Gerard Verweij

-6(
Citaat van: Peter Rijntjes op  9 mei 2014, 00:11:29
Oei, ik heb mij niet gerealiseerd dat deze Bolax onder de moeilijke soorten zou vallen. Eigenlijk gewoon niet bij stil gestaan!
Deze plant heb ik afgelopen winter zo wie zo al overgehouden. Ik heb hem begin verleden jaar ergens op de kop getikt.
Ik beloof hem nu met meer respect te gaan behandelen.

((14