Bij mij zaaien verschillende soorten van Veronica austriaca zich overal uit en zijn ook lastig te verwijderen uit andere planten.
Ik krijg schakeringen in rose en blauw. Misschien heb je een steriele soort Luc? Weet je geen cultivar naam?
Ik heb geen cultivar naam Luit - het is al een heel oude plant waarvan ik nooit de naam heb gekend, jij hebt hem ooit voor mij gedetermineerd via het Schotse Forum...

Nog meer...
4) Helianthemum "Golden Queen" - moet regelmatig teruggesnoeid worden maar zorgt toch altijd voor een "splash of colour" zoals de Engelsen het omschrijven ! 
Luc, misschien zou je eens kunnen proberen om H. Sterntaler te krijgen. Die werd ooit als verbetering van Golden Queen geïntroduceerd vanuit Duitsland, omdat hij iets compacter groeit.
De kleur is praktisch hetzelfde. Ik heb vandaag een foto gemaakt van Stertaler en op de achtergrond zie je ook Golden Queen die iets later bloeit.
Als ik die ooit vind, dan wil ik die graag eens proberen Luit ! Dank voor de tip.
Intussen gaat de bloei tegen hoge snelheid verder - dit wordt echt wel een seizoen dat snel afloopt vrees ik...
1 en 2 Achilea Brachyphylla - een heel sterke bloeier
3) Asperula hirtella baant zich een weg tussen 2 stenen
4) Asperula nitida puberula staat nu volle bloei !