Auteur Topic: Crevicegardening  (gelezen 232941 keer)

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Crevicegardening
« Reactie #1185 Gepost op: 12 mei 2025, 17:08:48 »
Een jong zilversax bloeit voor het eerst : Saxifraga kolenatiana atropurpurea met opvallende bloemkleur.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #1186 Gepost op: 12 mei 2025, 21:41:52 »
Een jong zilversax bloeit voor het eerst : Saxifraga kolenatiana atropurpurea met opvallende bloemkleur.

Een zeer mooie, Luc. Ik heb die hier al jaren. De juiste kleur met een fototoestel vastleggen is echter bijzonder moeilijk vind ik.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #1187 Gepost op: 12 mei 2025, 21:43:03 »
Silene davidii uit China is niet de beste uit de klas als het op bloeien aankomt ....maar met een beter einde van de winter gevolgd door een heel goede lente wil het wel eens beter gaan ....

Ook eentje dat je niet elke dag tegen het lijf (de plant) loopt Kris, zeker niet verkeerd.

In het kader van de Edraianthus discussie bloeit hier een aanwinst van vorig jaar die moet doorgaan voor Edraianthus sutjeskae.... commentaren ?

Ze zijn allemaal om ter mooist, Luc, al die verschillende soorten, maar wat namen betreft.... bijzonder moeilijk.

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #1188 Gepost op: 12 mei 2025, 21:44:04 »
Nog 2 overzichtjes ....En ook nog Echium albicans uit AndalusiĆ«  (van Zdenek Hlavon )en Phlox grayi (van Ger )

Die Echium intrigreert me wel, Kris. Post hem nog eens indien mogelijk als hij bloeit.