Crevicegardening

Gestart door Kris De Raeymaeker, 18 juni 2011, 22:50:16

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Campanula troegerae
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

Campanula betulifolia

Frankie Wulleman

Met het betere weer van de laatste tijd heb ik de gelegenheid gehad om ook eens een stukje crevice aan te leggen. Een enorm tijdrovende klus is me dat zeg.
Het zware werk is zo goed achter de rug.
Het inplanten kan beginnen... .
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Het is een rotstuintje geworden met verschillende crevicestukjes en wat open ruimtes tussen in. Van heel zonnig tot half beschaduwd. Heel wat rotsplanten van allerlei pluimage zullen hier een plaats kunnen krijgen.

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  4 oktober 2015, 20:49:20
Met het betere weer van de laatste tijd heb ik de gelegenheid gehad om ook eens een stukje crevice aan te leggen. Een enorm tijdrovende klus is me dat zeg.

Heel knap gedaan Frankie ! Dan toch nog wat tijd gevonden om één van de projecten " in gedachten " uit te voeren . ;)
Het is inderdaad een enorme klus maar het is zeker een goeie investering .  --7 Daar zal je ook heel veel plezier aan beleven . Terug heel veel plaats voor nieuwe bijzondere bewoners  ((3 ((3 ((3 ((12
Ieper , West-Vlaanderen

Bert Stegeman

knap werk Frankie.
Je rotsplantjes zullen je dankbaar zijn.

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Frankie Wulleman op  4 oktober 2015, 20:49:20

Ziet er goed uit, Frankie.  ((14
Omgeving Roosendaal

Herman Mylemans

Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Wim Boens

Super, Frankie!! ((14 Ik ben al benieuwd naar het resultaat binnen enkele jaren!!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Heel sterk bezig Frankie , ziet er heel goed uit !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Bert Stegeman

kei goed.
steen goed.
en zeker zoals we hier wel eens zeggen kei gaaf.
Eigenlijk vind ik het gewoon prachtig en super top.
Ga je het nu nog beplanten of in het voorjaar ?
Zelf denk dat ik in mijn nieuwe tuin wacht tot in het voorjaar.

Frankie Wulleman

Bedankt allemaal voor de positieve reactie.

Ja Bert, zo'n maagdelijk rotstuintje kan niet lang onbeplant blijven. Inmiddels hebben de eerste bewoners hun weg al gevonden, maar het is niet de bedoeling dat het in 1,2,3 terug vol staat.

Wordt vervolgd.

Frankie Wulleman

Ondertussen staan al links en rechts wat planten in de nieuwe crevice. Enkele detailfoto's van volledig afgewerkte stukjes.

Frankie Wulleman

Met Campanula raineri had ik eerder nog maar weinig succes. Benieuwd of hij deze crevice zal weten te waarderen?
Ook een leuk zilverrozetje, zoals deze eigen collectie heeft al zijn thuis gevonden.

Danny Bonnez

Dit topic eens van onder het stof halen ......

Enkele live beelden van mijn grootste crevicegarden , deze jonge tuin ( pas 24 maand oud ) moet nog veel groeien , hier en daar is er al wat kleur te zien ......
Ieper , West-Vlaanderen